DU FÅR INTE SMAKA....

7kommentarer

Idag var jag och mannen på stan och fixade tusen saker.

Vi slank in på en kinarestaurang för att han ville käka buffé, vilket jag verkligen inte ville. Dessutom var jag inte så hungrig.
När vi kom in, tittade hon i kassan på oss misstänksamt när jag sade att jag ville betala för en.
Men ni är ju två, sade hon.
Ja, men jag ska inte äta, sa jag.

Så, jag betalade för en.

Vi slog oss ner, elliot sov gott i vagnen och mannen åt, åt och åt.
Hela tiden kände jag hur hon i kassans blick följde oss.

Mmm, vad god den här var, sade mannen och pekade på något friterat.
Så, jag smakade.

Då, kom hon, hon från bakom kassan, framrusandes till oss och sa;
- Du har bara betalat för en, DU FÅR INTE SMAKA, och så vände hon sig om.

Folk runtomkring oss tittade frågandes på oss, och jag kände hur jag bara ville sjunka ner genom golvet.
Nu trodde alla att vi vår sådana snåljåpar, att vi hade som system, att lura restauragnen och att jag skulle äta gratis, från min mans tallrik... 
Så pinsamt...

Jag blev helt paff, så jag hann inte ens säga någonting....

Dagens skämt, men visst var det roligt......

7 kommentarer

Mia

03 Jun 2009 13:47



Meeeeeeeeeen herregud ! Vad är det för ställe ?



Inte ska ni skämmas .. HON ska skämmas !



Vilken usel customer service



Vad var det för restaurang ? Dit vill jag aldrig gå ...

Fertilitetsturist

03 Jun 2009 15:49

Undrar om det vara en kinakrog på Sveavägen... Jag har sett andra råka ut för samma där... Oerhört pinsamt ;-)

marianne

03 Jun 2009 17:20

ja vad löjligt...jag har också råkat ut för sånt engång med en väninna...det är inget att bry sig om!Bara skratta bort sånt löjligt. När man betalt så gör man precis vad man vill med maten.

Gaypappor

03 Jun 2009 17:51

Ja, det var en kinarestaurang på sveavägen/tegnergatan..

Jeanette

03 Jun 2009 22:55

Haha..jaa visst är det konstigt sånt där. En annan löjlig sak tycker jag är att de har småportioner på restauranger och cafeér,men att bara barn under 12 år får beställa dessa. Jag menar...om du har gjort en Gastric Bypass så kan du inte äta mer än en liten portion,eller tänk om du bara inte är så hungrig. Tänk om de skulle börja göra så på hamburger restaurangerna också... -En Kids meal sa du...får jag se leg på barnet som vill ha den ;)

Anna

03 Jun 2009 23:18

ha ha ha...pinsamt men mest för henne...du kunde erbjud henne en tia för smakbiten....

Anna

01 Dec 2009 00:36

Hahaha gud vad sjuka människor det finns.. Utomlands delar man ju ALLTID!! Jag har nog aldrig ätit en hel egen portion för mig själv utomlands.. antingen delar man med vänner, föräldrar eller pojkvän. hahaha Nej usch ! Och det finns gånger då vi delar här i Sverige också... MOHAHA

Nej usch jag blev så irriterad att jag ska gå och lägga mig nu. Dumma människor ARGH!

Kommentera

Publiceras ej