Saker jag uppskattar...

2kommentarer

Har hela dagen haft en märklig dödsångest. Säkert är det förknippat med besöket på akuten häromkvällen, som fått mig att börja tänka lite....

Jag vill härmed lista en hel del saker som jag glädjs  över; (utan inbördes ordning)

- Min älskade man, som alltid finns där för mig och som älskar mig för den jag är

- Min underbara dotter som ler varje dag och ger mig kraft och snart barn 2, om 70 dagar

- Min underbara ljusa labrador, som snart blir 7 år . Min egen alldeles egna lyckodrake Falcor.

- Att jag haft en underbar barndom, och som fått leva med min farmor och morfar till vuxen ålder.  Jag tänker på er varje dag , och vet att ni har det bra där uppe i himlen, där ni tittar ner på oss. Jag älskar er.

- Att jag har ett fantastiskt arbete, som jag älskar. Tänk, att jag får arbeta, med det som började enbart var en hobby och fritidsintresse till en början, för länge sedan.

- Att jag fått rest och sett en del länder.

- Vackra färger och ljuv musik

- Att jag har en underbar familj och vänner. Tror jag har snart 600 kontakter på facebook, och många av dem, har jag ständig kontakt med. Inte klokt

-Smaken och doften av ett sommarregn, och smaka dess droppar på tungan

- Vårt underbara landställe

- Har lättat 25 kg sedan förra året

- Att jag är omtyckt av vänner, familj och arbetskollegor

- Värdesätter min tid och ska börja säga nej. Jag behöver inte tacka ja till allt.

- God mat, gärna hemmalagad, som man kan kalla ec. lika god som restaurangpasta, det utrycket lärde mig en av mina bästa vänner för många år sedan.

- Skulle vilja lära mig spela cello igen.

- Och ta en studiecirkel kurs, kanske i språk eller något mer.

- Hantera stress på ett bättre sätt

- Spara ihop lite pengar till en buffert.

- Möta nya människor

- Uppskattar ett barns skratt

- Tacksam för allt jag har lärt mig, genom olika möten med människor och diverse arbeten.


- Men mest av allt, uppskattar jag min man, delad på 1a plats med min mamma, som alltid funnits där för mig, i nöd och onöd. Du har gett mig en kraft och styrka genom alla år och älskar mig för den jag är. Eller just för att jag är den jag är.




2 kommentarer

Anonym

29 Jan 2009 23:52

Det är inte så konstigt med ångest efter hjärt krampor för om jag inte har helt fel utsöndrar hjärtat ibland hormoner som skapar ångest. Vet att min morfar alltid får ångest när han får kärlkramp trots att han haft det många år nu.



Samtidigt är det klart läskigt när det handlar om hjärtat så det skapar ångest oxå.

Emma

30 Jan 2009 09:53

600 kontakter på Facebook, många vänner (och vill möta nya människor!)- förutom familj, hund och ett gissar jag ganska krävande arbete. Hur 17 får du ihop allt (imponerad!)Har följt din blogg sedan november och sett att ni väntar ert andra barn ungefär samtidigt som vi - nu ser jag att det är beräknat till samma dag. Lustigt!



Kommentera

Publiceras ej