Discoveryyyy

2kommentarer

Ibland blir jag påmind om vilken fantastisk värld vi lever vi.
För några minuter sedan, såg jag rymduppskjutningen av Discovery, live, direkt på länk på min dator.
Det skedde här och nu, just nu.....
Vet att det låter löjligt, men tänk hur långt vi har kommit.
Kommer ihåg min första mobiltelefon, stor som en sten. En väninna blev chockad då jag sade att jag haft samma mobiltelefonnummer sedan 1994.
Kommer även ihåg då man började surfa runt på nätet på hemmadatorn, det var också häftigt, en hel ny värld.
Eller att vi kan sitta och skypa på datorn, med min bror i New York, så att våra barn, kusinerna kan se varandra.
Eller at man kan flyga Stockholm New York på mindre än 7 timmar.
Tekniken går verkligen framåt.
Och ändå verkar det som om min dator har krachat på något vis, för alla bilder i mitt bildbibliotek har raderats. Vilken tur att de finns på en annan hårddisk.
Antar att vissa saker inte förändras, när det gäller datorer och sådant:)
Lycka till Discovery, på din sista resa....
Och Fuglesang ska göra 2 rymdpromenader...Spännande....

2 kommentarer

Förväntansfulla killar

29 Aug 2009 20:19

Hej killar!

Tack för en bra blogg! Vi följer er här på sidan, och hoppas dessutom snart att själva få bli föräldrar! Vilka underbara barn ni verkar ha!!

marianne

31 Aug 2009 12:25

jag såg också uppskjutningen!

och du vet väl att man kan ha en egen hemsida på NASA?

Kommentera

Publiceras ej