Och ditt namn är.....

6kommentarer



Det där med namn är svårt.

Det finns så många fina namn, men så kanske man har en dålig anknytning till namnet.

Kanske man känner någon som heter likadant, eller så är det någon man inte tycker om o.s.v.

När vi väntade vårt förra barn, hade vi pojknamnet Jonathan klart, hur länge som helst.

Jonathan efter Bröderna Lejonhjärta.

Men så visade det ju sig att det var en flicka, och efter att ha vridit och vänt på namn, kom jag helt plötsligt på en sen kväll namnet Emelie till vår dotter, som vi bägge blev förälskade i.

Inför detta barn, hade vi återigen inga förslag på tjejnamn, om det nu var så att det skulle bli en tjej.

Det visade sig att det skulle bli en pojke, och vi var så glada för att vi skulle få en egen Jonathan, en egen skorpan.

MEN; så kom jag på för några månader sedan, att man bros son heter Jonah och att om vår son skulle heta Jonathan, så kanske hans smeknamn bli Jonah, eller Joni, och det är för likt tyckte vi.

Så, vi började tänka om.

Ett annat alternativ var Dante, men som surrogatmamman inte tyckte om.



En morgon för typ 3 månader sedan, satt jag och surfade runt på youtube och fann en del underbara videoklipp från filmer och musikaler, från min barndom.

Och då fann jag ett klipp från en Disneymusikal, som jag inte sett på över 25 år och började gråta, och mindes helt plötsligt hela filmen. Det var en av min och min brors favoritfilmer och jag måste ha sett den VHS kassetten tusen gånger när jag var liten.
Peter och draken Elliot. Som jag älskade den filmen, jag tom köpte den för 20 kronor på blocket i julas till mig själv.

Elliot. Klart att killen ska heta Elliot.

En drake:)

Vår labrador heter Falcor, efter lyckodraken från Den oändliga historien.

Många drakar är det...

Vår son heter Elliot.


6 kommentarer

V

24 Apr 2009 07:47

Villket helt fantastiskt fint namn!

Lina

24 Apr 2009 08:20

så fint så fint:)

Anna

24 Apr 2009 08:21

Åh så fint!!! :)

Orchid

24 Apr 2009 08:38

Det låter som ett riktigt bra val! Emelie och Elliot! Namnen passar verkligen fint ihop!

Ha det så gott!

Ingegerd

Libbe

24 Apr 2009 09:24

Han ser absolut ut som en liten Elliot. Himla bra val. Lycka till i fortsättningen.

Kram

Längtan

24 Apr 2009 09:50

Elliot. Vilket fint namn!!! Och vad fina ni är allihopa på bilderna. Det är konstigt, för jag känner ju inte er eller ens vet vem ni är men jag har verkligen gått omkring och varit så glad för er skull ända sedan er guldklimp kom.



Jag själv är ju gravid och har börjat få ganska underliga drömmar. Inatt drömde jag att du och din man var surrogatmammor till mig och min flickvän, och att ni födde vårt barn. Hur skumt som helst, jag vet, men i mina drömmarna verkar väldigt lite vara logiskt just nu :-)



Stor kram till er alla fyra!

Kommentera

Publiceras ej