vår dotter

20kommentarer

20 kommentarer

Vickan

29 Oct 2008 11:21

Vad söt hon är! :D

föneböna

29 Oct 2008 12:35

Men vilken söting!

jag grät en liten skvätt då jag läste om er på metro! så underbart att ni är gravid en gång till!

måste lägga till den här bloggen i mina favoriter!

ha det gott så hörs vi vidare! :-D



läste de här om rattlåset hahahahahahahahahaha! första gången de hände mej så fick jag ett utbrott.. och imed de så gick rattlåset upp igen! hehe!



kram

AddesochIdasmamma

29 Oct 2008 12:43

Läste just berättelsen om er på allt om barn. Vilken fantastisk upplevelse och vilken underbar dotter ni har. Lycka till med den nya bebisen!

Anonym

29 Oct 2008 12:47

Jag tycker att er historia är fantastisk, så underbart att ni hittat er själva och är lyckliga i era liv. Är säker på att ni kommer ge barnen mycket kärlek och uppmuntran. Intressant att läsa bloggen om er historia. Men, Daniel, det känns inte helt moraliskt ok att ni två är anonyma medan det ni publicerar en bild på flickan. Ni är ju stolta, visa det!

Johanna

29 Oct 2008 15:12

Hon är otroligt fin! Tack för att ni delar med er.

/Johanna

Malin Lj

29 Oct 2008 17:06

Vilken sötnos!!!

marianne

29 Oct 2008 17:59

hej. Tag inte illa upp men dottern kan få problem när hon kommer i tonåren, med den underliga föräldra situation som hon har. Hon är lilen och gullig nu men förstår ännu inte. Jag tycker nog att homosexuella inte skall skaffa barn, utan tänka mer på barnets situation.

marianne

Maren

29 Oct 2008 19:04

Vilken fin söt flicka! Jag tycker det är toppen att det här tas upp i media, att ni vågar gå ut i media framförallt.

Hoppas allt går bra för er och de små rackarna.



Maren D.

Marre

29 Oct 2008 19:21

Hejsan!

Hamnade här efter att ha läst om er på expressen.se, jag måste säga att det var tufft och djärvt att göra en sådan här sak. Det jag inte förstår är varför vi inte kan ha surrogatmammor här i sverige. Förstår inte varför dem inte kan ändra svensk lag?! För tittar man på bilder av er dotter så ser man juh att hon är lucklig och mår bra. Och vad är det för fel med två pappor eller två mammor? hellre det än bara en förälder eller vara en som slits mellan två bråkande föräldrar!

Jag önskar er all lycka i framtiden och ta väl hand om er.

Kramar Lilla jag

camy

29 Oct 2008 19:29

Hej Marianne, ta inte illa upp men jag tycker du har en extremt snäv verklighet. Öppna upp ögonen lite och se att hon kommer växa upp i ett hem med kärlek och ömhet. Att hon som tonåring kanske får problem där hon kan komma hem och prata och bli tröstad av någon som älskar henne för den hon är.



Hon kommer växa upp i en miljö som lär henne tänka innan hon dömmer någon annan och acceptera människor oavsett för vem dom älskar.



....men jag antar att människor som du inte är nöjda om det inte finns en "mamma".



Den här bloggen ligger på min favoritlista och jag kommer läsa varje dag!

Lena

29 Oct 2008 20:19

Hittade hit via expressen. Grattis till söta dottern och snart kommande syskonet. Vad underbart det måste kännas att allt går rätt! Ni hamnar bland mina favoriter :)

Helena

29 Oct 2008 21:00

Hej! Har precis hittat er via länken från Alltombarn.se.



Ett barn som växer upp med kärlek och trygghet kommer att vara ett lyckligt barn. Vad roligt att ni ska få ett syskon till er prinsessa. Stort grattis!

Frogprincess

30 Oct 2008 00:27

Vilket litet charmtroll!!!

mamma_gbg

30 Oct 2008 10:22

Hej!

Jag läste er historia på aftonbladet.se och blev så berörd! Vilken fin dotter ni har! Grattis till henne och barnet som är på väg! Fortsätt berätta er historia!!!

Kram

Bella

01 Nov 2008 10:35

Vilken söting!!!

Läst lite i er blogg - tycker det är jättebra att ni informerar om hur man kan gå tillväga.

Måste bara fråga av nyfikenhet, har ni inte stött på hinder? Både från era egna familjer och utomstående? Jag personligen ser inga nackdelar med två mammor eller två pappor. Och om man ska hårddra det: De flesta barnen har det ändå så idag iaf.

Jag syftar på alla par som skiljer sig och så skaffar mannen en ny fru och frun skaffar en ny man. Där är oxå två mammor och två pappor, fast i en annan konstellation.

Det viktigaste är att barnen lever med människor som älskar dom och som sätter barnen i främsta rummet!

Bra blogg, hit kommer jag igen!

Lycka till!

Anna

01 Nov 2008 20:36

Kul att läsa om ännu ett sätt att bli förälder! :) Önskar att alla barn som kommer till världen gör det till någon som älskar dem. Så länge det finns KÄRLEK är det inget som är fel, men när den fattas, det är då det blir avigt och fel. Så fram för fler föräldrar, av alla sorter, som tar sitt föräldraskap på allvar!

Sinne

02 Nov 2008 13:41

Trillade in här av en slump och måste säga att det var en fruktansvärt söt dotter ni har :) Kul att läsa en blogg med två pappor och barn, verkligen roligt att ni skriver om erat liv. Här kommer jag garanterat kika in fler gånger :)

Julia

02 Nov 2008 19:08

Otroligt söt dotter ni har!! :)

Linda

04 Nov 2008 23:54

Vilken söt tösabit.



Underbart att ni har blivit föräldrar. Grattis!!

jennie

05 Nov 2008 10:39

marianne:

att skriva "tag inte illa upp...", det var verkigen dumt.

tyvärr är det ju sånna människor som du som kan skapa ev problem. jag är fullständigt övertygad om att dessa två pappor har tänkt mer än MÅNGA andra på barnets/barnens situation och att dom kommer klara av det här alldels utmärkt. har du tänkt på vad du förmedlar till dina ev barn med de åsikter du har? jag blir så otroligt ledsen på människor som anser sig ha rätt att tycka till om vem/vilka som ska få skaffa barn eller inte.



/jennie, en av två mammor till en underbar son.



Kommentera

Publiceras ej