Det bästa med att komma hem.....

2kommentarer

efter att ha varit bortrest med jobbet, i över en vecka, på andra sidan jordklotet, är att få komma hem.
Att få visa alla fina bilder.
Att berätta om mitt arbete och vad vi gjort.
Att få hämta barnen på förskolan och att Elliot springer mot mig, med sina armar utsträckta, och kramar om mig hårt, borrar sitt huvud ner i axeln och inte släpper taget.
Att han säger - pappa, jag har saknat dig.
Hur Emelie, slänger sig i min famn och visar stolt sina snäckskal som hon leker med.
Att få laga mat till hela familjen.
Att få krama min underbar make, som är världens finaste och bästaste pappa och man.
Även om vi har pratat med varandra via nätet varje dag, så slår det aldrig det äkta.
Att få sitta varandra nära, och berätta om vad vi varit med om, att få dela våra upplevelser och saknad.
Att vara borta, ger verkligen mig perspektiv och insikt, om hur lyckligt lottad jag är och vilket fint liv jag lever.
jag ska bli bättre på att ta hand om mig och min familj, och vårda det vi har.
Så lätt att man hamnar i sin gråa vardag.
Skål för mer vardagsromantik.

2 kommentarer

L

17 May 2012 10:21

ohh kan du inte komma me lite tips hur man kan luva upp den gråa vardagen lite mer, vi har fastnat lite där:(

Gaypappor

17 May 2012 12:12

Hej L.



Tips på vardagsromantik?

Här kommer några:)



Nu, plocka några maskrosor eller hägg och ställ i vatten på köksbordet.

Bädda rent och lägg en liten present under täcket, så blir partnern förvånad då den går och lägger sig. och glad.

Då du diskar ex en stor stekpanna eller plåt, löddra in ordentligt med diskmedel och skriv med figret Initial hjärta inital = sant. (detta är min favorit)

Kosta på dig att köpa hem takeawaymat någon kväll.

Spontansex

Överös med kyssar och kramar, även om du är trött...



Inga mirakelkurer, men funkar i alla för oss, om det inte görs för ofta, utan ger bäst resultat när den andra inte förväntar sig något.

Kommentera

Publiceras ej