Skratt förlänger livet...

0kommentarer

Skratt förlänger verkligen livet.
I bilen häromdagen, då vi åkte hem från landet, ville Emelie att jag skulle dra ner fönstret.
-Papsen, jag behöver luft. Det finns ingen luft i bilen.
Så jag drog ner fönstret en bit.
Hon njöt av att känna vinden i håret.
Så tittade hon på pappa sprack upp i ett stort leende och sa;
- Pappa, vill inte du ha fönstret nere. Det är JÄTTE skönt, och skrattade världens härligaste skratt.
En annan händelse att nämna, är denna som är storfavoriten just nu.
- Pappa, när fyller jag år.
Och så förklarar, vi varje gång hur årstiderna har sin gång.
Nu är det vår, bladen och gräset vaknar efter att ha sovit
Sedan kommer sommaren då det är varmt och skönt och vi alla kan bada.
Sedan kommer hösten då löven blir till olika färger och regn och rusk.
Och sedan kommer vintern, och då är det kallt och det snöar.
Efter två veckors högtryck över Stockholm, vaknade vi häromdagen till världens snöyrväder.
Emelie sprang fram till fönstret, tittade ut, sträckte armarna ut i luften, skrek av glädje
- Titta, det snöar. JAG FYLLER ÅR......
Pappa och Papsen nästan dog av skratt.
Elliot är nyss 2 år fyllda och Emelie är 3 1/2 år och hennes potträning går som smort. Hon är superduktig

Kommentera

Publiceras ej