Glad farmödras dag.

0kommentarer

På söndag är det Mors Dag.
Häromdagen fick jag frågan om jag och mannen min skulle fira den.
- Hur tänker du nu? frågade jag.
- Ja, men ni är ju 2 pappor och queer, genus och allt. Det är väl klart att ni ska fira mors dag, för på sätt och vis är ju ni också mammor med.
Först trodde jag hon skämtade, men, icke sa nicke.
Jag berättade hur jag ser på saken.
- Nej, vi ska inte fira Mors Dag, för våra barn har ingen mamma och dessutom är det så genusbetingat och varken jag eller min man är kvinnor/mödrar.
Bara för att vi är bögar, så betyder väl inte det att vi ska fira mammorna.
- Jo, men från ett queer och genusperspektiv? fortsatte hon.
Jag höll absolut inte med om det.
Det ena har väl ingenting med det andra att göra, eller?
Däremot ska jag och mannen fira våra mammor.
Marianne & Ingrid, tack för att all er kärlek, stöd och uppmuntran.
Tack för att ni älskar oss för de vi är.
Så, vi gör om denna dag för våra barn så de kan fira farmödrarnas dag.
Grattis till er och alla andra farmödrar/mormödrar/mödrar.

Kommentera

Publiceras ej