Nattvandring

2kommentarer

Numera vet jag inte vilken säng, vem eller vilka vaknar i numera på morgonen.
Låter som en dålig inledning på en porrnovell.
Emelie har återigen nattskräck, skriker och gråter och somnar om.
Då bli Elliot väckt av detta.
Han lyckas dock somna om.
Emelie kommer senare in till oss mitt i natten.
Jag lägger om henne mellan oss.
Sedan somnar jag oftast om på natten.
Emelie sparkar på mig.
Lägger mig då på soffan och somnar om.
Hör Elliot som är på väg genom lägenheten, mot vårt sovrum.
Möter honom i hallen, tar hans hand och går tillbaka.
Han somnar om i sin säng och jag ibland bredvid honom, i Emelies sängs.
Sedan vaknar jag av att jag är för stel i kroppen, för hennes säng är ju mindre.
Går då återigen till soffan och lägger mig.
När Emelie vaknat med Anders och går upp och tittar på barnvtv runt 6,
då går jag och lägger mig i sängen och försöker sova någon timme till.
Så, det är oftast ett nattvandrande här hemma, som leder till att jag försöker sova en timme eller två under dagen, för att orka med eftermiddagens schema.
Det är egentligen bara Anders som sover still på sin sida.
Men i morse, så hade han vaknat upp av att han inte kunde röra sina ben.
Då hade Elliot, på något vis, klättrat upp och lagt sig över honom, längs fotändan.
hahahaha, vilken röra.
Men mysigt, för det bästa jag faktiskt vet, det är när vi alla lyckas sova alla 4 tillsammans.
Om då alla ligger still.
Höra varandras hjärtslag.
Min mans och mina blickar och småleenden då vi tittar på våra barn sova.
Den känslan, den känslan är.....oförklarbar.
Man bara sprängs av lycka.

2 kommentarer

marianne

19 Jan 2011 11:08

Ni måste hitta nåt sätt att få lugnare nätter och kanske behöver flickan någon svagt lugnande tablett?

Louise

23 Jan 2011 13:49

Åh, detta nattvandrande, här är barnen stora och vandringarna är bara ett minne blott... Men ett härligt minne! Att få ligga nära ett litet barn som sover är något alldeles fantastiskt! Närhet är viktigt för både stora och små människor.

Tids nog sover var och en i sin säng - njut nu av det ni har!

Kommentera

Publiceras ej