För 29 år sedan

0kommentarer

började jag min teaterkarriär på en amatörteaterskola.
Varje onsdag i över 15 år, gick jag där.
Fick lära mig sjunga, röra, spela teater, samspel, överenskommelser o.s.v.
Detta var en av många faktorer som ledde in mig i teaterbranschen.
Och så idag, 29 år senare, hade Emelie sitt 1a uppspel på teater.
Hon har denna termin också gått onsdagar, 1 timme i veckan.
Hon har tyckt det varit super roligt och hon utvecklats något enormt i självkänsla och " ta för sig" anda.
vi var stolta föräldrar som såg henne som cowgirl i dag.
Och Elliot satt med och såg föreställningen. Dock fick vi muta honom med ett antal pepparkakor, men han var fängslad över strålkastarna, musiken, textrn (som han glatt ropade ut i publiken).
När föreställningen var över och alla nästan hade gått upp, sprang han upp på scenen, tog en mikrofon och började sjunga, dansa ovh göra en egen show.
Min bästa vännina, Malin, träffade jag just på teatern, en onsdag för måååååånga år sedan. Vi är bästa vänner och hon är även lärare på teatern samt gudmor till Elliot. Malin var där. Hon såg på mig, jag såg på henne och vi såg på Elliot. Mannen min. Vi alla grät, grät och grät, av glädje och lycka. Det var som att se mig själv i speglen, men typ 31 år sedan. Det var en enorm känsla.....

Kommentera

Publiceras ej