Angående Lucia

1kommentarer

På mitt nya arbete, blev jag tillfrågad om jag ville flyga med min ensemble utomlands på 4 dagar.
Dels för att se föreställningen, men också att hänga med teamet och lära känna varandra, samt få se och lära mig deras rutiner vid föreställning.
SJälvklart sade jag, att jag ville följa med.
Det vara bara det att de skulle flyga på morgonen på luciadagen.
Jag sade att jag kunde ta ett lunchflyg, för att jag inte ville missa barnens luciafirande på dagis. I och med att jag missat det i två år p.g.a. min sjukdom, så kände jag att det var oerkört viktigt att i år få uppleva det. De tänkte då om och tyckte att jag skulle missa en del av hänget med aktörerna och teknikerna från början och undrade ändock om jag inte kunde flyga med på morgonen.
Men, jag valde barnens luciafirande och på så vid, missa 4 dagar utomlands. Jag grämde mig lite, men kände ändå att jag hade valt rätt.
Och så, på morgonen, då vi stod där på dagisgården och Emelie utklädd till Lucia och Elliot till pepperkaksgubbe, då visste jag att jag gjort rätt val. Tårarna som strömmande ner för kinderna, kunde inte vara ett mer rätt bevis på mitt beslut.

1 kommentarer

Anna

21 Dec 2011 22:24

Helt rätt val. Tiden med barnen kommer aldrig mer igen, men ditt arbete och resorna som hör där till, dom kommer igen, om och om igen... Mina trillingar är idag 16 år gamla, jag missade inte en enda lucia när dom var små, det är så fint.. Kramar till er

Kommentera

Publiceras ej