Snopet men överraskande

1kommentarer

Igår kväll invigde jag motorvärmaren.
Jag hade ställt in klockan och allting, för att ha en varm bil i morse.
Det var första gången jag kopplade in sladden mellan bilen och själva motorvärmaren.
Häftigt.
I morse, då vi åt frukost, tittade jag ner från fönstret på bilen som stod på parkeringen.
Men, till min förbryllning, såg jag att den var full av frost, och inte alls uppvärmd.
OCH ATT SLADDEN VAR BORTA.
Någon hade alltså stulit sladden.
Blev lite ledsen och tyckte det var en onödig stöld.
Men när jag kollade närmare var inte ens låset till motorvärmaren uppbrutet.
När jag några timmar senare gick förbi bilen, såg jag att sladden var på plats och ikopplad.
Till min stora förvåning.
Så, jag har kommit fram till att någon av mina bilgrannar, har lånat min sladd i morse ( för vi har alla nycklar till motorvärmarna ), värmt sin egna  bil och sedan satt tillbaka sladden. Det var snällt gjort.
Men du får gärna köpa dig din egen sladd. För tänk, nästa gång, då kanske jag redan har åkt och då får du stå där med kall och frostig bil.

1 kommentarer

Robert

27 Oct 2010 16:19

Det var en snopen berättelse, tur att ni fick tillbaka sladden :-) Vi lider av ett annat problem då det finns två uttag framför vår parkeringsplats och grannen tar upp båda hålen med sin timer, så vi får ingen plats för vår kontakt.. vi får nog be honom skaffa en mindre timer, i år igen...

Kommentera

Publiceras ej