Underbara konversationer.....

0kommentarer

Måndag förmiddag, Ersta Sjukhus, i väntrummet, 2 pensionärer sitter och tittar på den fantastiska utsikten över Stockholm. Fjällgatan är ett måste om man är turist i Stockholm. Så vacker utsikt över huvudstaden.........
Jag och mamma sitter bredvid paret och väntar på att få träffa min läkare.....
Läses bäst högt, och lågmält som om du tog dina sista andetag och är helt ointresserad...
Kvinnan - Jaha, där kommer en till buss.
Mannen - Ja, och vänder blad i tidningen Metro.
Paus.
Kvinnan - Och där är en tlll buss.
Mannen - Ja, där ser man
Paus.
Mannen - Och nu kommer det en till.Verkar vara tyskar?
Kvinnan - Är det inte japaner?
Mannen - Vet inte. Men det är i alla fall en till buss.
Måndag eftermiddag, Jag på väg hem från Södersjukhuset, buss 164.
2 barn i åldern 4 sitter bakom mig och leker en lek som tydligen går ut på att man ska samla ihop så mycket pengar som möjligt, beroende på hur glänsande bilarna är som de ser.
Läses bäst högt, utifrån ett barns perspektiv :)
Flickan - Åh, en buss
Pojken - Åh, en till.
Pojken - En Silverbil
Flickan - En guldbil
Pojken - Jag så en till. Woow, då får vi mer pengar.
Flickan - En vit bil. Och en gul bil.
Pojken - Nej, en svart taxibil.
Flickan - NEEEEj, alla vet ju att svarta bilar ger avdrag i pengar.
Flickan - Men titta, en bil. Den är mörkblå, men det är lite ljusblått i den.
Pojken - Och solen glänser i den, så det ser ut som en silverbil
Flickan - Ja, men då är det ju en silverbil, så då får vi pengar för den.
Och så fortsatte dem.
Underbart, eller hur:)?

Kommentera

Publiceras ej