Nya vägar....

5kommentarer


Efter 8 månaders svår sjukdom, fortsätter den.
Jag har nu i alla fall fått komma hem. Hem, till mitt hem, min familj, mina saker.
Jag är fri om dagarna och om kvällarna kommer ASIH (Avancerad sjukvård  i Hemmet) och sätter mitt nutriotionsdropp, som går hela natten. På morgonen kommer de och plockar allt, tvättar och rengör och lägger om alla sår och infarter.
På så vis är jag fri om dagarna.
Jag kommer inte få äta eller dricka på 3-4 månader, allt för att magen och magsäcken ska få vila. Förhopningsvis kommer hålet i magsäcken på så vis läka ihop av sig själv. Om inte, kommer man genomföra en väldigt avanceras operation på Huddinge Sjukhus i Augusti/September.
Alla planer har lagts på is. Återigen. Ingen GranCanariaresa. Kanske ingen bilresa.
Det handlar om att vara på landet, vila och ta igen mig.
Jag är trött, mycket trött.
Det kommer verkligen bli en prövning att inte äta. Midsommar utan jordgubbar. Sommar på landet utan grillat kött och hallomi.
Men, jag är säker på att jag kommer stå ut på något vis, och kommer kunna ta mig igenom det.
Vissa dagar känns förjävliga, orättsiva och helt enkelt skit.
Vissa dagar mår jag bättre och försöker enbart ta mig igenom dagen.
När jag mår som sämst, tänker jag på familjen, att jag måste bli frisk och stark för deras skull.
Sjukskriven, kanske resten av året??? Vad göra med all tid?
Kanske skriver jag den där barnboken i sommar, om två pappor som skaffar barn....

5 kommentarer

marianne

12 May 2010 18:30

HOPPAS DU SKA STÅ UT ...

Nettan

12 May 2010 18:50

Barnboken tycker jag absolut du ska satsa på! När den är klar får du skriva det här så ska jag genast kila och köpa den! Krya på dig!

Tanja

13 May 2010 10:57

Skriv :)! Håller tummarna för dig att du blir frisk! Du verkar vara en oroligt stark person. Kramar

Jeanette från Sundsvall

13 May 2010 21:45

Barnboken ser jag VERKLIGEN fram emot, ett bra förslag tycker jag i allt elände. Krya på dig, Daniel!

Johanna

16 May 2010 17:46

Jag hoppas allt blir bra snart, det här klarar du! krya på dig!

Kommentera

Publiceras ej