London - dag 2

2kommentarer

Efter en lååååång startsträcka och allt för lite sömn, gjorde jag mig i ordning och tog tunnelbanan in till oxford circus.
Med bestämda steg gick jag mot Hamleys, den berömde leksaksbutiken som i veckan fyller 250 år....
Affären är enorm, 5 våningar, fullpackat med leksaker. Och jag hade ingen aning om vad jag skulle köpa till barnen. Så, jag började plocka på mig lite olika saker och hade till slut en hel korg full av leksaker. Bara, för att vända mig om och vad finns inte där i ett hörn? Den perfekta leksaken till barnen.
BULID A BEAR!!!
jag valde två olika teddybjörnar till Emelie och Elliot. Jag köpte till en en liten dosa, där jag spelade in olika meddelanden. Sedan fick jag "föda" nallarna, d.v.s trampa på en pedal, där man stoppade upp nallarna till önskad komfort. Därefter lade vi in hjärtan och det inspelade meddelandet i handen. Så, varje gång man trycker på handen, kan man höra "Emelie/Elliot, Pappa Daniel och Pappa Anders älskar dig, av hela sina hjärtan". Därefter sydde man igen nallen och efter det fick jag fylla i en massa uppgifter på en dator, som resulterade i en födelseattest och namn på nallen :) Dem kommer bli såååååå glada. Korgen med de valda leksakerna råkade hamna i ett hörn :)
Elliots Nalle som heter Teddy Emelies nalle som heter Teddylina
Därefter åkte jag tillbaka till hotelet och lämnade nallarna där. Jag längtar efter att få se deras miner då de får sin personliga teddybjörn, med pappas röst inuti sig....
Därefter åkte jag till Savoy Theater och hämtade ut min biljett som jag hade förbokat. Efter det gick jag upp till Camden Market vid Covent Garden och strosade runt och bara söp in atmosfären. Handlade mer presenter och sedan värmde jag mig en italiensk soppa och läste bok i två timmar. Sedan gick jag tillbaka till teatern och såg föreställningen; Legally Blonde - The musical, som baserar sig på filmen. SÅÅÅÅÅÅÅÅ bra, missade den på Broadway för något år sedan. Levt med musiken väldigt länge, så det var roligt att äntligen få se den. Önskar att Anders hade varit med. jag skrattade och grät vartannat. Så underbar fin.... Skönt att bli påmind om varför jag arbetar som producent :)
Nåja, efter musikalen gick jag runt på stan, kallt som fasiken. Mot kvällen till mötte jag upp en väninna som jag inte träffat på över 10 år. Vi gick och käkade asläcker nudelsoppa på Wagamama. Sååå gott och så drack jag nypressad äpple med lime..... Ny favoritjuice:)
När klockan slog halv åtta på kvällen, satt vi på anrika Palace Theater (där jag såg Les Miserablés för flera år sedan) och såg Priscilla Queen of the Desert - the musical. Just det ja, baserad på filmen. Helt underbar rolig, rörande. Vilka kostymer, scenografi och musiken, ja, det var helt fantastiskt. Fanns ingenting att se ner på. Tänk att ändå "dragqueenen" blivit så pass rumsren nu. Ja, den kan verkligen rekommenderas.
Där, någonstans började min trötthet ta över. Men jag skärpte till mig och mötte upp min kompis Ingemar, som jag inte träffat på evigheter. Vi käkade lite italienskt och catchade upp med varandra. Sedan var det bara att sätta sig på tunnelbanan och åka hem till hotelet.
jag är helt slut, trött, lite ont här och där, men jag är så glad och denna dag, ja, det är verkligen en belöning, efter allt jag gått igenom. Budgeten är spräckt, men det skiter jag i :)
I morgon tar jag det lugnt på hotelrummet, innan jag flyger iväg till Oslo och har genrep på min föreställning. Ska bli givande att möta upp min ensemble och team.
Och jag vet inte hut många gånger jag pratat med Anders idag.
Saknar honom såååååååååå.
ZZZZZzzzzzzzzzz........ God natt, fina ni.....

2 kommentarer

Nettan

12 Mar 2010 08:53

Vad underbart det låter! Och vilka härliga nallar du köpt till barnen! Jag vet var jag ska gå om jag åker till London :)

Johanna

17 Mar 2010 19:15

Vilka gulliga nallar :)! Jag köpte en förra året i en "Teddybear factory" i Vermont, USA. Man fick välja ut en nalle och sen så fick man bestämma själv hur mycket vadd det skulle vara i och jag tror man la i ett hjärta i dem med, men inte som kunde spela in något. Sen var det en lapp som man skulle fylla i när björnen var född och namnet på björnen och så stod det att man skulle vara vänner för alltid =)

Kommentera

Publiceras ej