London - dag 1

1kommentarer

Jag är så nöjd att jag checkade in på nätet, 24 timmar innan vi lyfte.
Detta resulterade i att jag bokade fönsterplats, nödutgång. Gott om benutrymme och jag kunde sträcka ut mig helt och sova större delen av flygresan.
När vi, (jag, min chef, tekniske producent och markandsförare) landade på Heathrow, tåg vi express tåget och promenerade från Paddington Station till vårt hotel som ligger precis mot Hyde Park. Alltså, ingen snö, blåsigt, men skönt...... Jag hade mina vårskor på mig, äntligne, får använda mina älskade gympadojor, överlycklig:)
Vi checkade in och sedan möttes vi snabbt upp igen och tog tunnnelbanan till Barbican. Där käkade vi på en irländsk pub och gick igenom allt som vi behövde, inför vårt möte.
På eftermiddagen mötte vi den austrailenska gruppen som vi ska ta på turné nästa år. Det är en super häftig grupp som blandar, cirkus, dans och akrobatik. Jag gick igenom de sista detaljerna under förhandling och sedan vart det klart :) Vi är alla nöjda och jag är superglad att gjort min första internationella förhandling:)
Efteråt fikade vi och på kvällen såg vi gruppens föreställning som var nästintill utsåld och stående ovationer. Roligt.
Efter det, åkte hälften till hotelet för att sova, medan jag och coola Lena, min marknadsförare, åkte in till stan. Vi promenerade från Covent Garden, genom staden till Picadilly Cirkus. Alltså, är man i London, så måste man bara se Picadilly Cirkus i sitt neonljus. Vet att det är larvigt, men så är det bara :) Vi fortsatte promenera på Regent Street och fönstershoppade i alla exklusiva affärer. Därefter tog vi bussen till Hyde Park. Somnade först vid två i natt....
Inte en helt fel första dag..... I morgon kommer dagens rapport....
Hugs från London....

1 kommentarer

marianne

11 Mar 2010 10:16

fina bilder!

Kommentera

Publiceras ej