Ligger här mitt inatten-

16kommentarer

och kan inte sova.
Ligger i en 4a sal ( med 3 andra personer ) och lyssnar på deras tunga andning och snarkningar.
Jag har ont i magen, trött, nervös, många tankar som flyger och far i huvudet.
I måndags opererade jag bor en gigantisk varböld som växt ut på vänster sida vid revbenen. Vaknade upp med en påse på sidan som samlar upp resterande vätska. Tittar på huden, ett stort jävla hål, rakt in i kroppen. Inte klokt, men, det verkar göra susen och det har redan börjat läka.
Röntgen visade att hålet i magsäcken återigen gått upp och att man nu bestämt sig för att öppna upp mig utifrån. Förut har jag ju varit så svag, så därför har man opererat mig inifrån, genom gastroskopi. Man har limmat ena gången och andra gången har man satt fast stora häftklamrar, typ. Men ändå har det gått upp.
Så, nu ska man skära upp mig och sy ihop det och hoppas att det ska hålla en gång för alla.
Jag är trött, orolig och återigen trött på hela situationen.
Försöker finna tröst, ork och energi. Svårt, men försöker.
Tänker på min älskade familj.
Finaste mannen Anders, mina barn, mina föräldrar.
Saknar mamma, Sniffar på hennes sjal som hon lämnade kvar, så jag kunde värma mig, då jag frös så enormt.
Gråter en tår.
Vill bara bli frisk.
Vad har jag gjort för att förtjäna detta?
Varför blir jag aldrig frisk?
Det är som om hela mitt liv sätts på paus.
Kommer vara sjukskriven till slitet av maj, och sedan börja arbeta på halvtid för att återgå till 100 % till hösten.
Känns, orättvist.
Ledsen och trött.
Kommer ligga inne nån vecka efter operationen i morgon.
Återigen missa en av de judiska familjehögtiderna.
Familjen kommer festa på måndag kväll, med nydukat bord, finporslinet och god mat.
Jag själv kommer ligga här på sjukhuset, ensam, gråta mig själv till sömns och längta efter familjen.
Livet känns inget roligt just nu.
Tråkigt och säga det, men så känns det.
Så, sänd alla era goda tankar, kärlek och energi till mig i morgon, jag behöver dem.
Jag behöver er, kära läsare.
Ni ger mig ändå styrka att fortsätta......

16 kommentarer

Lina

24 Mar 2010 12:10

Kramar i massor till dig

Johanna

24 Mar 2010 12:24

Det gör mig så ledsen att läsa om att du skickas ut och in på sjukhus såhär. Jag hoppas verkligen du blir frisk snart! Krya på dig!

Mia

24 Mar 2010 15:23



Men vackra människa ! Jag förstår att det måste vara oändligt jobbigt .. :-( Vilken tur du har som har en sådan fin och stark familj vid din sida .



Hoppas du mår bättre snart !



Kram



Mia ( grannen från 26:an )

Nettan

24 Mar 2010 16:47

Tänker på dig!

Magda

24 Mar 2010 18:05

Ja man kan fråga sig varför...När en del människor aldrig tycks drabbas av jobbig saker...Så drabbas du eller jag av allt o lite till...



Jag har kommit fram till att de måste vara så att jag drabbas av "olyckor o sorger" för att jag orkar ta mig igenom dem... Jag är så stark så mig kan saker drabbar utan att jag blir en blöt fläck... Även om de känns så i bland...



Efter att jag kommit mig ur de jobbiga så känner jag mig ofta starkare än före...Jag känner att jag vet nu att jag klarar även de...



De har blivit lite av min livsfilosofi... Jag är faktiskt glad idag att jag har genomlevt mkt jobbigt i mitt liv...För de har gett mig så mkt självkännedom... Jag vet hur stark jag är... O jag vet att jag ofta har klarat värre saker än de som dyker upp!!



Kanske inte en tröst idag... Men de kanske tål att tänkas på...



Skickar styrkekramar till dig i massor...

Jeanette från Sundsvall

24 Mar 2010 18:25

Sänder en styrkekram!

Nina

24 Mar 2010 19:06

Många tankar och en önskan om att du snart skall bli frisk. Hoppas att all kärlek från din fina och fantastiska familj skall ge dig styrka och kraft.

Jag har följt din blogg ganska länge, men har inte lyckats förstå vad ditt hål i magsäcken beror på. Har det att göra med Crohns, med din gastro-operation eller är det ngt annat?

Margherita

24 Mar 2010 19:19

Nej, fy vad jobbigt. Alla mina tankar till dig och er. Hoppas du känner dig piggare snart efter operationen. Kanske kan ni ha en festa till när du kommit hem..?



Håll modet uppe! Nu är hålet snart fixat en gång för alla!



Kram!

Lottis

24 Mar 2010 19:36

SKickar dig all styrka jag kan, tänder ett ljus för er och ber till min Gud att du skall bli frisk...



KRAM

Jennie

24 Mar 2010 21:47

Jag sluter ögonen, ser dig och skickar energi.

Vill inte vänta till imorgon så börjar redan att skicka iväg den.



Blir så ledsen för din och din familjs skull.

Även om du just nu inte känner kraft verkar det som om dina skyddsänglar är riktigt starka. Önskar att ord kunde hjälpa- men du är ofta i mina tankar även om vi inte känner varandra så väl.



Nu jävlar skall det gå bra!!!!



Massa styrkekramar

Jennie

Matti

24 Mar 2010 23:43

Kramar och styrka och kärlek och värme.

Maria

25 Mar 2010 08:49

Hej,

jag har inte tidigare gett mig tillkänna men jag har läst och följt er dagligen under en ganska lång tid. Kände bara att jag ville ge dig en kram och hoppas att tiden på sjukhuset tar slut med denna sista operation. Hoppas att du snart är hemma hos din familj igen.

Maria

Anonym

25 Mar 2010 09:31

Krya på dig jättefort

Lara

25 Mar 2010 18:36

KRAAAAM <3

Linda

26 Mar 2010 08:55

Många varma kramar fån mig och min familj till dig och din familj! Tillsammans klarar ni allt! Håll ut, efter regn kommer solsken (även om det verkar hällregna ett bra tag först...)

Du är så stark och lyckligt lottad med din fina familj. Håller alla tummar och tår för att du ska få bli frisk en gång för alla!

Louise

26 Mar 2010 13:50

Följer din blogg fast har nog aldrig kommenterat men nu måste jag bara sända lite styrka till dig, du har ju haft det så himla jobbigt så man kan tycka att det vore nog nu :-(

Må du läka snabbt & sedan få magsäcksoperationen överstökad innan sommaren den med så du får en frisk sommar.



/Louise

Kommentera

Publiceras ej