Jag trivs bäst i öppna landskap.

1kommentarer

Sjuksköterskan har varit och kopplat bot mitt nutrionsdropp.
Jag är äntligen en fri man, efter 12 timmar.
Vanligtvis är det Anders som lägger barnen och sedan går ut med Falcor.
Jag är ju alltid så trött.
Men så, ikväll, då han kom ut efter barnen somnat, fann jag mig själv påtagandes gympadojorna och på väg gå ut med Falcor, vår hund.
Fick plötsligt sådan lust att ta mig ut, en sådan underbar kväll.
Och för första gången, på väldigt länge, hade jag fortfarande kraft, ork och energi över.
Så, där gick jag och pälsmojen på det enorma fältet intill där vi bor.
Och det var så vackert.
Alla blommor står i full blom, kvällsljuset var helt fantastiskt, såg et rådjur.
Han var nog lika förvånad som jag och vovven.
Vi stod och tittade på varandra några sekunder, på några meters avstånd och sedan gick vi alla vidare i våra liv.
Jag har inte varit ute på fältet på över 9 månader och det var helt underbart att återta mitt fält.
Satte mig ner på en av bänkarna och bara inandades den rena klara sommarluften.
Ikväll kände jag mig frisk, stark och mitt gamla jag.
Så där satt jag.
Vovven och jag.
Kommer bära med denna kväll i minnet för evigt.
Kramade Anders så hårt när jag kom hem och bara grät :)
På tisdag görs den stooooora röntgenundersökningen.
Håll mig i tankarna, får svar onsdag eller torsdag.
Beroende på resultat, blir resultatet för resterande tiden av året.
Ny operation i slutet av augusti eller inte???
Håll tummarna.....

1 kommentarer

Johanna

22 Jun 2010 10:04

Jag håller tummarna för dig :)!

Kommentera

Publiceras ej