Barnen....

2kommentarer

Är fantastiska.
Emelie utvecklad något enormt och pratar och sjunger från morgon till kväll.
Elliot har börjat lyssna mer och börjat förstå ord mer och mer.
Han har även börjat visa själv vad han vill och vad han inte vill.
Emelie är så stolt över sin bror.
Häromdagen, när hon inte såg att vi såg dem, satt hon och tittade på tv i en egen nyinköpt minifåtölj.
Elliot sade sig bakom henne och hon blev lite rädd, för att någon helt plötsligt fanns bakom henne.
Hon vände sig om, såg att det var Elliot. Tittade på honom och klappade honom på kinden två gånger.
Sedan vände hon sig om och fortsatte titta på tv
Vi blev så rörda.
Dagens ord är bajsgurka av Emelie.
Och ibland har vi världens puss och kram kalas:)
Emelie är en liten skvalerbytta, en riktig liten polis.
Kommer till oss, om Elliot gör något som han inte får eller borde.
DÅ kommer hon ropandes, "lollo, inte göra". Lollo är alltså Elliot.
Emelie kunde inte säga Elliot, så hon sade Lollo.
Det roliga, är att vi alla i familjen, samt närmsta vänner, börjat kalla Elliot för Lollo.
Han lyssnar till bägge namnen.
Något säger mig att han kommer kallas för Lollo för hela slanten.
Det är som jag, jag har alltid velat haft ett smeknamn och alltid velat kallad bli för Lillebror.
Dels för att jag är en lillebror, samt att jag älskar Karlsson på Taket, där pojken heter Lillebror.
Men, blev aldrig kallad för det.
Så, en dag, då jag skulle börja på gymnasiet, tänkte jag att jag skulle ta chansen.
Då vi skulle ha presentation i ring, hade jag bestämt mig för att jag skulle göra en kupp.
Att då det blev min tur, skulle jag säga; Hej, jag heter Daniel, men kallas för Lillebror.
Ja, så skulle jag göra.
Jag var sist i ring.
Nervositeten växte, allt närmare som det blev min tur.
Och så blev det min tur.
GULP.
Hej, jag heter Daniel.
Och sen kom jag inte längre.
Men, jag har alltid sett mig som en lillebror inombords:)
En gång kallade jag barnen för Emillot, då jag var mycket stressad.
Men, Emelie lyssnade på det med :)
Som Falcor, som folk trodde hette, Falcon, Falcur och Falukorv.
Folk hör det dem vill höra....
BAJSGURKA!

2 kommentarer

Lina

04 Jul 2010 08:45

Hihi vilket härligt inlägg att läsaS

Amanda

04 Jul 2010 11:56

Ungar är fantastiska små varelser!

De lär oss vuxna så mycket klokt om vi är mottagliga!



Kommentera

Publiceras ej