Underbar helg....

1kommentarer

I fredags, med mycket kort varsel, samlades familjen och de närmsta vännerna för att fira mig.
Tusen tack för era fina gratulationer, de värmer.
Jag och Anders hade åkt iväg och stohandlat för att fira min 33 års dag.
Färska räkor, färsk gravad lax, massa charketurier, ostar och ännu mer.
Mamma och pappa kom med tårta, godis och vin.
Det var en.....minst sagt känslomässig kväll med tal, skratt och tårar. Att faktiskt få fira min födelsedag, jag, som för bara några månaders sedan, svävade mellan liv och död. Det var underbart att ha de närmsta omkring mig.
Fick b.l.a fina presenter som en råcentrifrugpress för att göra färskpressad juice. ME SO HAPPY :) Så nu gör vi egen juice om morgonen, så gott.... Anders hade lagt över vår bröllopsfilm på dvd samt mina första teaterföreställningar från när jag var barn... hahaha, så roligt och se.
Presentkort i olika klädesbutiker, choklad, ljus.
Och så en liten box, med stenar och sand från Guadalupe, där min väninna firade nyår :)
Lördagen bjöd på en ny begagnad dubbelbarnvagn, i och med att våra gamla hade totalt gått sönder. Jag älskar Facebook. Lade ut en förfrågan om någon hade en begangad dubbel/syskonvagn att sälja. Fick tre svar från olika männiksor på 30 minuter. Helt otroligt. Så, vi är mycket nöjda med den nya vagnen.
I söndags åkte vi till sopptippen och slängde den gamla. Emelie grät och grät. Vi förstod inte varför, ända tills hon sade vagn, snyft, min vagn..... Gumsan.
Därefter var det min tur att gråta, då vi var hela familjen tillsammans på lekplatsen och gungade barnen. Tittade på barnen och på min man, som har världens bredaste, vackraste och finaste leendet. Jag blev så glad och rörd, barnen skrattade, och jag stod och betraktade min familj. Att få umgås med dem igen, efter snart 8 månaders sjukdom, gjorde mig så rörd, så tårarna föll....
Sedan gick vi och handlade lite mat och frukt och så kom en vännina över och käkade middag med oss.
Större delen av kvällen skulle emelie sitta i mitt knä och pappa daniel skulle läsa sagor för henne. Om och om igen. Så underbart....
I morse kastade vi liten boll inomhus och räknade 1,2,3 och så slängde vi den till varandra. När vi gjort det flera gånger, sade emelie helt plötsligt, 8 och kastade. sedan började hon rabbla up olika siffror hela tiden. Vi var så stolta över henne. Värsta stora tjejen
På torsdag fyller Elliot 1 år:) Ska ha kalas på söndag, behöver börja förbereda det:)
idag ska jag till sjukhuset och ev. bli utskriven och lägga upp en framtidsplan.
Håll tummarna på att det hela går vägen....
Hoppas ni haft en bra helg....
kram i solen...

1 kommentarer

Carina

19 Apr 2010 12:52

Vad härligt det låter! Jag blir så glad att höra att ni hade en så skön helg. Var och köpte presenter på lunchen <3 Ser fram emot att träffa er alla till helgen. Kramar

Kommentera

Publiceras ej