Öronproppar....

2kommentarer

Innan jag skaffade hund, var jag nattmänniska. Gick aldrig och lade mig före 01.30. Kommer ihåg hur jag satt i lägenheten i Göteborg, mitt i natten, tända ljus, drack te och fick mina bästa idéer och planerade mitt blivande framgångsrika liv. 
Var inte direkt morgontrött, men jag kunde sova i alla fall till typ 09.00, utan problem.
Jag kunde sova igenom alla oljud som helst, även när jag var liten var det så...
När jag skaffade Falcor, ändrades det där. Från att ha varit lite morgontrött, blev jag morgonpigg, och mer kvällstrött. Måste nog ha berott på att jag började med tidiga morgonpromenader med honom.
När jag träffade Anders, min man, bodde han mitt i city, på 1a våningen och där det var en del trafik, samt en festlokal precis mittemot huset. Detta gjorde att jag inte sov lika djupt som förut. Han introducerade mig för öronproppar, för en bättre sömn, utan att bli väckt av dygnraka ungdomar som festade, eller lastbilar som åkte förbi, utanför vårt fönster.
När vi fick Emelie och Elliot, fortsatte vi med öronproppar. Och det intressanta är, att det spelar ingen roll att vi använder dem, för vi hör allting ändå. Det är som någon konstig pappsensor. Jag brukar i och för sig bara sova med en öronpropp, för äskerhets skull, men det är helt otroligt, jag hör allt och ligger alltid ett steg före. Jag kan sova hur djupt som helst, och ändå vaknar jag mitt i natten, med en öronpropp, och jag hör att Emelie är på väg upp från sin säng, på väg in till oss....
Häftigt.
Vad som är mindre häftigt, är att Emelie hittar våra öronproppar, som vi gömmer under kudden eller madrassen. Så, oftast, ligger det små gula öronproppar, ser nästan ut som gult harbajs, utspridda över hela lägenheten.
Så, det brukar gå åt ett paket i veckan typ. 
På min sida, under madasse, hittade jag i morse 7 öronproppar....
I går, somnade jag 21.00 Så kvällstrött är jag nu för tiden, men desto mer morgonpigg:)

2 kommentarer

Anna

01 Sep 2009 13:41

Min högsta dröm är att åxå ha någon (läs: ett barn!!) som hittar alla min proppar=) Min resa fortsätter....

Kram!!

marianne

02 Sep 2009 18:47

det finns bättre, det finns en musik/badpropp på apoteket. En sån måste jag alltid ha när jag reser med guben, för han snarkar...

Kommentera

Publiceras ej