UTSKRIVEN OCH HEMMA !!!!!

11kommentarer

Efter 2 månader, år jag nu utskriven från Södersjukhuset.
Det har varit en lååååååång och tuff tid.
Det var mycket tårar och starka känslor då vi alla tog farväl av varandra.
När vi kom ut på parkeringen, mamma, jag och min älskade finaste undersköterska Marie, släppte jag iväg en heliumballong ( där det stod krya på dig), som jag haft på mitt rum hela denna tid. Det var oerhört symboliskt att se den stiga mot himlen. Jag fällde återigen en tår.
Igår fick jag reda på av min läkare, att för flera veckor sedan, då jag hade genomfört andra operationen av tre, var det så pass allvarligt, att jag var döende. Jag? Döende? Visst, jag visste att jag var mycket sjuk, men att jag svävade mellan liv och död, hade jag ingen aning om. Kanske lika bra att jag var så nerdrogad, så jag inget visste om detta.
Jag?
Dö? Jag kan inte se mig inte finnas i detta liv.
Många tankar rör runt i huvudet.
Jag är trött och svag, tappat oerhört mycket muskler, gått ner 13 kg på sjukhsuet, svårt att få i mig mat, men, det gäller bara att kämpa, kämpa och kämpa, och ta en dag i taget.
Det är nu den långa resan börjar, återhämtningen. Med kuratorsamtal, återbesök på sjukhuset, mediciner, sjukträning, sjuktransporter.
Anders har varit helt fantastisk under denna tid. VARJE dag har han och Elliot varit och besökt mig på sjukhuset, likaså mamma och pappa och mina närmsta vänner. Emelie har tillkommit på helgerna. Han har verkligen varit ensamstående pappa under denna tid.
Och älskade Olivia och hennes kille som tagit hand om Falcor, vår labrador.....
Och tack ni, kära läsare, som stöttat och hejat på mig. Tack, tack, tack.
NU börjar resan tillbaka.......
Men framförallt, JAG ÄR HEMMA!!!!!!

11 kommentarer

Lottis

29 Oct 2009 18:34

Välkommen hem och hoppas verkligen du får all kraft tillbaka :D

marie

29 Oct 2009 19:05

idag va tårarna inte långt borta...

men jag är så glad att du ÄNTLIGEN fått åka hem men jag och alla andra kommer sakna dig o din familj.

alla hade sett ballongen och alla doktorer kom och åt av tårtan (vilket är sällsynt).

du är en fighter Daniel så fortsätt så , nästa gång vi ses SKA du ha lite hull på dig igen.

ta en dag i taget och njut av att va hemma igen.

tack än en gång för tårtan och allt godis som din goa mamma stoppat i oss.

många kramar Marie

anna

29 Oct 2009 19:07

Grattis och välkommen hem :-) ta det nu lugnt och samla krafter igen. En positiv sak i det hela är ju att ni är tillsammans hela familjen, förmodar att din man stannar hemma ett tag till, njut av det och av varandra. Det är kanske tur att du inte visste om det när du låg inne, hoppas bara att du får vara frisk nu.. Kramizar från Malmö.

Nina

29 Oct 2009 19:09

Välkommen hem!!! Skönt att det har vänt och att du är på bättringsväg. Har saknat dina inlägg och att få följa dig och din familj.

Lina

29 Oct 2009 19:12

OOhhhhh va härligt att höra att du är hemma:) han är helt fantastisk din man helt underbar och du med som klarat av detta, döende usch låter så allvarligt o de vare ju men men du klarade det att nu lugnt o ta hand om varandra!!



kram

Joakim

30 Oct 2009 00:08

Hej!



Ville bara säga att jag är jätteglad att du är hemma och att det gick så bra tillslut. Hoppas att du får igen dina krafter..



Lyssnade på dig under prideseminariet som du var med i om närståendeadoption. Jätteintressant.



Känner igen mig i det du skrivit om att vänta barn.



Ha det gött

Amanda

30 Oct 2009 03:57

HURRA hojjar jag också, mitt i natten.

Grannarna ringer säkert till störningsjouren - men vad gör det?

Du är hemma, där du ska vara! :)

Vilket jubelbesked!!!



Njut!

marianne

30 Oct 2009 18:40

vad roligt att du är utskriven! Se nu till att du rehabiliterar dej, det kan vara en längre tid som du ska ta det lugnt nu.

Louise

31 Oct 2009 18:51

Vad härligt att läsa att du fått komma hem äntligen. Man blev lite orolig där ett tag, och det med rätta förstår mn ju nu. Är så glad att du ändå "pulled through". Nu kan det väl bara gå uppåt hoppas vi.



Anonym

31 Oct 2009 21:06

Fantastiskt! Stort grattis och hoppas allt ska gå bra nu. Jo, man var ju mer än oroad där ett tag med allt du skrev -det borde va förbjudet att en småbarnspappa får bli så sjuk! Men hoppas allt ska gå bra nu. Grattis till hela familjen att ni får vara tillsammans hemma igen nu :)

Mia

02 Nov 2009 09:07



WOOHOOOO !!!!



Vilka bra nyheter :0)



Se till att krya på dig och njut av att få vara hemma med dina fina familj



Kram



Grannen i 26:an

Kommentera

Publiceras ej