Nätterna är värst...

7kommentarer

Det är då jag som har mest ont i magen och drängaget från ena sidan lugnan, som drar ut den vätska som sitter fast där inne,
Morfinsputorona jag får, håller inte i sig lika längr, vilket gör att jag vaknar oftare och oftare med smärta, för att bli nerdrogad igen.
Om dagarna mår jag ändå ganska ok
Är uppe och går och varje dag, vikgit att hålla i gång kroppen, samt att jag tappat så mycket kg och muskler. Jag har gått ner över 10 kg nu sedan jag kom in och vi går nu in i vecka 5.
Läkarna säger at det börjar vända, proverna ser bättre, jag har fått börja dricka,
Men, likt förbannat, varje kväll, kommer febern, alltid, mellan 38,5 till 39.2 och håller i sig några timmar.
Febern beror på alla baketerier och vätseksamlingar jag har här och där i buken,
Detta är långdraget och jag vill bara hem, till min familj,
Anders och ellior är här varje dag, mamma och pappa likaså.
Emelie kommer på helgerna, blir inte lika stressigt för anders på så vis, med dagis o.s.v.
Nåja, när jag väl blir frisk, och fått tillbaka mina krafter, har jag en överraskning å anders, för allt han ställt upp för mig..... Han drar ett enormt lass hemma, han är så fin.
Och vilka vänner vi har, som ringer och smsar varje dag och frågar om de kan avlösa honom på något vis.
Och han har till slut blivit bättre på det:)
KRAAAAAAAAAM på er och hoppas ni njuter av höstvädret......

7 kommentarer

marianne

03 Oct 2009 10:19

Det MÅSTE börja vända för dig NU!

och du måste gå upp i vikt, sakta men säkert.....

hälsningar och deltagande

marianne

Mia Th.

03 Oct 2009 10:24

Streta på!!!

Mia Th.

anna

03 Oct 2009 10:49

Du hade gjort detsamma för honom, i nöd och lust heter det. Du har en underbar familj. Nu ska du först och främst bli frisk, sen har du säkert en lång rehabilitering framför dig, komma tillbaka, få nya krafter. Kan ju bli så att din man får vara hemma länge, när du kommer hem från sjukhuset. Man är ju ingen superman fast att man tror att man orkar.. Man vilar trots allt bättre hemma, i sin egen miljö. Det är riktigt höstruggigt i Malmö, regnigt och blåsigt, man saknar sommar och sol :-(. Många kramar från Malmö.

Jeanette från Sundsvall

03 Oct 2009 11:50

Känns bra att höra att iallafall läkarna tycker att det håller på att vända och att provsvaren blir bättre.

Tänkte berätta att här i Sundsvall har det varit minus grader i veckan så nu är det fram med vinterjackor och mössor som gäller. Själv har jag börjat skolan den här veckan, ska läsa till redovissningsassistent på komvux här i Sundsvall så förhoppningsvis så kanske jag får ett jobb så småningom.

Ta hand om dig där i sängen! Kram Jeanette

Lina

03 Oct 2009 18:25

Härligt att höra från dig men tråkigt tat de inte går fortare än va de gör o bli frisk



krya påd ig kram kram

Helena

04 Oct 2009 11:14

Åh. Tänker på er, hela familjen. Krya på dig! Och vilken lycka att ha en man som Anders och fina barn.



/Helena

Carola

14 Oct 2009 23:58

Har inte hängt med, vad har hänt ??

Kommentera

Publiceras ej