Duktig flicka.....

2kommentarer


I förmiddags var jag och Anders och storhandlade på Coop Forum, inför Emelies kalas som är på söndag.
Hon fyller ju 2 år på måndag.
Vi var där nästan en timme.
Jag unnande mig att köpa dyr ungersk salami, likaså en speciell chevreost, som kostade mer än jag ville betala, men jag tänkte, vad fan, det är vi värda.
Efter denna gedigna utflykt, sov jag en timme och var helt slut.
I eftermiddags hade vi möte med vår bankkvinna på SEB.
Vi ville nämligen att de skulle köpa loss alla våra andra lån som vi har på andra ställen, och försöka komma ner i månadskostnader. I och med att jag fått jobb hela nästa år, gick det nya bolånet igenom, där hon bakade in alla lån. Vet inte riktigt hur hon fixade och trixade, men hon gjorde om lånen, vilket leder till att vi från och med nästa månad, kommer halvera vår månadskostnad. Det är nästan 3800 kronor per månad. Fattar ni hur mycket pengar det är på ett år. Så, kloka som vi är, valde vi att spara 3500 varje månad, på diverse fondkonton, sparkonton och kapitalkonton. Äntligen kan vi börja bygga upp en buffert igen, i och med att bufferten som vi hade, gått åt att täppa till alla hål de senaste 3 månaderna. Att vara sjukskriven är en ekonomisk katastrof.....
Så, vi firade ikväll.
Vi hämtade upp Emelie på dagis och gick och åt på grekisk restaurang. Hon var såååå duktig och uppförde sig fint.
Sedan gick vi på salong och Emelie fick vara med om sin första professionella hårklippning. Hon var lite rädd i början, men sedan helt fascinerad. Som belöning fick hon klubba. Frisörskan tyckte att Emelie var ovanligt duktig för att vara 2 år.....
Sedan var vi inne på Dressman och handlade mig en tjock tröja och några långärmade tsirts. Jag, som aldrig frusit, behöver verkligen bulla på mig.....Fryser så lätt numer.
När vi kom hem, hamnade vi hos grannarna en stund och tog igen förlorad tid. Vi har världens bästa grannar.
Och snart, ska jag åka och hämta mina föräldrar på Arlanda, som varit bortresta i snart 2 veckor. Jag är egentligen astrött, men, idag pushar jag mig själv verkligen. Och så saknar jag dem såååååå mycket.
Med andra ord, en helt bra dag.........

2 kommentarer

Lina o Lova

20 Nov 2009 21:53

Låter som en riktg heldag:) o härligt med lånen:) trevlig helg på er

marianne

21 Nov 2009 10:40

tack...

vad trevligt Anders!

Kommentera

Publiceras ej