Märklig känsla....

2kommentarer

Förra året arbetade jag som regiassistent till en av de största musikalsatsningar som just nu går i Sverige. Ett väldigt roligt, slitsamt, men givande arbete.

Igår kväll var jag och såg föreställningen.

Innan jag skulle gå hemifrån, frågade jag mannen, tusen gånger, om det verkligen var ok att jag gick. Och att han själv skulle få vara hemma med barnen. Inga problem sade han.

Så, jag gick. Och hade lite ångest och dåligt samvete. Jag, lämna barnen.
Ja, ni hör ju själva.

Innan föreställningen började, ringde jag hem och frågade hur det gick
I pausen ringde jag hem och frågade hur det gick.
Efter föreställningen ringde jag hem och frågade hur det gick.

Och självklart hade allt gått bra.

Efteråt, var det tänkt att jag skulle stanna kvar och ta en drink, men jag var så trött och ville bara hem.

Så, då gjorde jag så...

och när jag kom hem, det första jag gjorde, var att gå in i rummen och se mina barn ligga och sova så djupt och sött.

Mannen likaså.

:)

Och föreställningen?

Jodå, den är fortfarande mycket bra och jag påmindes om hur fantastiskt det är, att jag har ett så fantastiskt arbete som jag älskar och trivs med, samt får arbeta med några av Sveriges främsta artister.


2 kommentarer

marianne

10 May 2009 23:39

vad var det för föreställning?

Daniel

11 May 2009 02:17

Härligt liv du har, givande jobb, man med barn.



Jag avundas dej, men e förstås happy for u!! :)))

Kommentera

Publiceras ej