Lite allt möjligt....

5kommentarer

Svenssonliv

Ikväll var vi och tittade på ett fantastiskt hus i Huddinge, så fint var det.
Med både fram och bakträdgård, där man skulle kunna släppa ut ungarna och hunden.
Vackert atrium i vardagsrummet.
Dock var rummen lite för små och läget kanske, lite väl off för vår del.
Men det var väldigt roligt att se.
Så nu har vi bestämt oss för att börja titta runt, mest för skoj skull och det är roligt att drömma.
Vi börjar känna att vår 3a börjar bli lite för liten för oss 5.



Byggvaruhus

Förut var jag rädd för dessa byggvaruhus såsom Bauhaus, Krauta, SIlvan, Hornbach, Byggmax och ja, vad allt dem nu heter.
Dem känns så macho och superhetero och jag känner verkligen att jag inte hör hemma bland dessa byggvaruhus.
Men så, inför renoveringen av lägenheten, blev jag helt förälskad i dessa byggvaruhus. Dem har ta mig fasiken allting och jag har upptäckt saker som jag inte ens visste fanns.
Det är superroligt att gå runt och nu kan man även köra in med bil numera, man behöver inte ens lämna bilen. So Amercian, me like:)
Idag ha vi åkt runt överallt i Stockholm för att finna trätrallar till vår balkong. Mannen började lägga, men vi hade köpt för få, så vi får åka tillbaka igen i morgon. Ska lägga upp en bild av första fasen av balkongen. Vi ska förvandla denna cementklump till en grönskande oas. Följ arbetet med den.



Kattis & Co på TV 4 +

Idag har jag bestämt mig för att medverka i ett reportage i Tv4 + med Kattis Ahlström, som jag diggar stenhårt. De ska göra ett program om nya familjer och ville gärna ha med mig, efter att ha upptäckt min blogg. Så jag och Elliot ska medverka på onsdag, efter vårt första besök på BVC. Det kommer sändas nästa vecka och jag kommer vara anonym.



Föreläsning i Göteborg den 17 Maj.

Söndagen den 17 Maj klockan 13.00-15.00 kommer jag föreläsa om vår surrogatresa på Världskulturmuséet i Göteborg.. Den ingår i HBT festivalen och det är fri entré. Så, om du bor i Göteborg, välkommen:)

5 kommentarer

flickrummet

04 May 2009 21:39

Åh. Hus också :) Man blir glad av att läsa här :)

marianne

04 May 2009 22:29

Ja det är rätt att börja sikta framåt mot ett hus, kanske radhus? jag bor själv i hus och det är den bästa boendeformen särskilt när man har familj som ni...titta i DN söndagar..

sarah

05 May 2009 09:06

Klart ni ska ha ett litet hus.

Med trädgård och allt.

Så jag brukar då och då gå in på http://www.hemnet.se/

Och se över marknaden.

:0) Lycka till med letandet

Längtan

05 May 2009 10:17

Åh, vad spännande med ert inslag i Kattis program. Ni är så modiga!!!

Anna

05 May 2009 10:54

Det gör ni rätt i, tittar på hus. Det är kanon för alla, speciellt barnen, på sommaren kan dom bada och busa runt, man öppnar bara dörren och ut, grilla, käka frukost ute. Vi bodde i en trea när trillingarna kom, jag höllt på att bli galen av allt juxande när man skulle ut. Flyttade till radhus när dom var 1 1/2, det var såååå lyxigt att kunna öppna sin dörr och rusa ut i trädgården till allt kuligt. Jättebra att du ska ut i media riktigt nu...ha en bra dag/kram från Malmö

Kommentera

Publiceras ej