Du är inte hennes pappa.....

10kommentarer

På förskolan, har Emelie en protogé i form av Sara som är hennes skyddsling på gården.
Sara är några år äldre än Emelie, men det hindrar dem inte från att leka.
De har så roligt ihop och Sara tar verkligen hand om Emelie.

När jag igår hämtade Emelie på gården, så hamnade jag i denna konversation med Sara.
Visst är den underbar?

- Är du Emelies pappa?
- Ja Sara, känner du inte igen mig?
- Nej.
- Ja, vi har varit bortresta i 1 månad, det är flera veckor det, så du kanske har glömt bort mig.
- Jo, nu kommer jag ihåg dig. Du är inte hennes pappa.
- Jo, jag är hennes pappa
- Igår var det en annan pappa här och hämtade Emelie.
- Ja, det är Emelies andra pappa. Emelie har två pappor.

(Nu börjar det komma till fler barn och samlas omkring oss)

- Jag älskar min pappa, säger Sara.
- Vilken tur... Visst är det bra med en pappa? frågar jag.
- Ja... Jag vill också ha två pappor, säger hon och spricker upp i ett leende.


10 kommentarer

anna

06 May 2009 10:29

Underbart :)

Anna

06 May 2009 11:31

Hahaha..barn är så raka och ärliga, säger och frågar precis vad dom vill ovh känner för...tänk om vi vuxna oxå kunde vara så...härligt.Kram från Malmö

Lina

06 May 2009 11:31

gu va härliga barnen är

Anonym

06 May 2009 14:07

Tänk vad självklart! :)

Erika

06 May 2009 19:39

Vilken fin bekräftelse!!!

Nettan

06 May 2009 20:10

Åh härliga ungar!!! Vilken vacker bild på lilleman i hushållet!! (inlägget innan)

Z

07 May 2009 08:31

Så underbart! Bekräftar ett citat som jag gillar "We are born as originals, but we die as copies."

Barn är verkligen de riktiga människorna, öppna till allt, inte dömmande. Nyfikna och ärliga. Vi borde verkligen ta lärdom från dem :)

Tess

07 May 2009 12:19

Skön kommentar, det behöver inte vara svårare än så.



Min dotter har ju noll pappor, så hon avundas nog era barn som har två. :)

Gillar er blogg! Stor kram!

M i m m i s | D e s i g n

12 May 2009 23:05

Vad gulligt! :)

Kommentera

Publiceras ej