Lugn Lördag....

5kommentarer

Sitter och myser i soffan.

Mannen, dottern och hunden ligger alla i vår säng och snarkar i kapp.

Dem är så fina där dem alla ligger tillsammans.

Snöflingorna singlar ner över Stockholm, så vackert.

Jag bär på ett lugn, faktiskt, inte stressad, inte upp över öronen, bara helt lugn.

Spelar lugn och avslappnad musik på datorn.

Tända ljus

Egen tid.

Tankarna går till mitt blivande barn, som befinner sig flera hundra mil härifrån, ligger där och tumlar runt i fostervattnet.

Jag längtar.

Hur kommer barnet bli? Egenskaper? Humör? Personlighet?

Kommer den bli som dottern vår, som älskar att dansa, lugn och harmonisk och som älskar att möta folk och även börjar få egen vilja?

Hela min kropp längtar...

Bäst att fortsätta med det lugna i 4 veckor till, för sedan kommer vi för alltid vara 4 personer i vår familj.

Och då lär det bli fullt upp:)

Andas!

Vila!

Lugn, intalar jag mig själv, det kommer gå bra.

5 kommentarer

Linda

07 Mar 2009 09:05

man riktigt känner lugnet du har inom dig när man läser..och man känner lyckan över det kommande barnet..guuud vad spännande :-)

Vet ni vad det är för kön på barnet?

Jag tror på en kille, det har jag trott den början hihi..Jag tror att det kommande barnet kommer att bli son er dotter, för allt i omgivningen och hur man är speglar av sig..Äh ni kommer fixa det andra barnet åxå galant hihi

jag hoppas allt har löst sig med hundvakt..annars finns jag ;-) OM eran hund trivs med valp fast hanhund :-)



Kraam i massor till er

Emma

07 Mar 2009 16:38

Ha en jätteskön lördag tillsammans med familjen :)

Z

07 Mar 2009 20:52

Låter underbart! Man kan aldrig njuta för mycket av livets underbara stunder :)

Anonym

09 Mar 2009 09:39

Blir alldeles varm av att läsa din längtan efter ert kommande barn och din kärlek för det barn ni har hos er. Det är så fantastiskt att ni kunnat bli föräldrar även om det inte alls är självklart att det går då man är två killar. Lagen är så orättvis i Sverige, då lesbiska kan få hjälp men ej homosexuella killar.



Jag är glad för er skull att ni lyckats förverkliga er dröm!

anna

13 Mar 2009 00:03

Det kommer att bli jättebra :)

Kommentera

Publiceras ej