titanic

1kommentarer

Efter att ha powerwalkat imorse igen, gjorde vi oss i ordning och åkte in till stan.

Vi passade på, för i eftermiddag börjar Emelies  8 veckors sommarlov från förskolan.

Jag, mannen och Elliot åkte till Galärvarvet vid Vaamuséet på Djurgården och såg utställning om Titanic, som Sjöhistoriska muséet anordnar. Super fin utställning. Jag har alltid varit fascinerad över detta skepp och dess historia.





Så tragiskt, att det enbart "överlevde" 5 dagar, från det att det sjösatts, till det att sjönk.

Tänker på alla liv som gick till spillo och hur detta enorma vackra skepp, aldrig mer fick skåda världen...






Ett annat starkt minne är ju filmen Titanic med Winslet och Di Caprio. Jag vet inte hur många gånger jag har sett den och jag fullkomligt älskar den och kan den innan och utantill. När den kom och jag såg den på bio, dejtade jag en kille som hette Pekka, som jag var superkär till. Kommer ihåg hur jag brukade låtsats att jag var jack och han var Rose. Jag vet, superfjantigt, men, man var kär...

Jag vet att många inte håller med om att filmen ens är sevärd, men som sagt, jag älskar de. jag är ju väldigt blödig för amerikanska snyftar historier







En mindre känd titanic version, är musikalen Titanic - the musical, som gick på Broadway för några år sedan. Jag missade den med en dag..... Men jag har sett en på dvd och har musiken och bitvis är den riktigt fin.... När jag i Amsterdam för några år sedan, skulle den komma dit och jag missade den återigen...

Nåja, jag älskar Titanic.

Den sista överlevande damen från titanic, gick bort nu den 31 maj....

Nu är det bara skrönor som gäller, för så länge det finns ögonvittnen, så finns det alltid möjlighet till sanning.

Ha en fin fredag.

Vi ska käka tacos med grannarna.... 
Och jag bakar en sockerkaka till dem..

kraaaaam



1 kommentarer

marianne

12 Jun 2009 22:19

Titanic är en underbar film, otroligt välgjord!

en musical jag vill se är 'les Miserables'

Kommentera

Publiceras ej