Motorsågsmassakern

5kommentarer



Mannen min skulle hjälpa pappa att såga ner några träd med motorsågen, så att vi tjänar sol en extra timme till på eftermiddagen.

Jag sitter inomhus och leker med Emelie, då mannen kommer inspringande med ena armen högt upp och blodet på underarmen. Det visar sig att han slant med motorsågen och skar upp ett ganska brett och djupt jack.

Jag tog ett djupt andetag, samlade alla mina tankar, trängde undan tankarna om kallbrand och enarmad man, till att tvätta rent och tejpa hårt.

Tog snabbt fram informationen om närmsta närakut som kunde tänkas hålla sig öppet på midsommardagen. 

Vi kastade oss in i bilen, mamma och pappa tog hand om barnen som precis skulle läggas och jag körde i 140 km till akuten.

Vi fick gå före i kön och allt som allt tog det 25 minuter. De tvättade rent, såg att det inte var allt för djupt och bestämde sig för att tejpa ihop det, för det blir snyggare ärr än att sy det. Antibiotika och så snabbt, utskriven. Vi var nog ganska chockade, allesamman.

Men vilken tur han hade. Änglavakt.....

Han mår bra och allt är ok, även om han inte får lyfta allt för tunga saker på en vecka. Men hellre det än att han kunnat kapat av sig ena armen...



Solen skiner här på landstället, sakta kommer lugnet inpå mig. Emelie sprang runt hela morgonen och hällde vatten på sig, och Elliot sover gott i skuggan. Idag "fyller" han 2 månader. Tiden går fort. 
Älskar vardagen och rutinerna.....

Ska snart lägga upp lite bilder....


5 kommentarer

anna

22 Jun 2009 18:14

Åhhhh jisses!!!! :(

ja vilken tur att det gick så pass bra!!!!!

Massa kramar från mig!!!

Anonym

22 Jun 2009 22:17

tur i oturen får man väl säga, men nu får mannen ta de lilla lugna...och tänk på att inte ta nåt vin under pencillinkuren...

han blir snart bra igen!

Linda

22 Jun 2009 23:08

Men gud så hemskt, vilken tur att det gick så bra.

Hoppas ni haft en underbar midsommar. Kram på er

sarah

23 Jun 2009 16:40

Stakars maken din!

Ta hand om honom så blir han snart frisk.

Va nu rädda om er och njut av sommaren.

Anonym

29 Jun 2009 23:31

Huga!

Vilken historia!

Påminner mig om farfar, som sågade sig i benet.

Inte skulle han till läkare heller, han satt o pillade loss avskalade benbitar själv och drog ihop eländet med björntråd!

Ingen kallbrand eller annat! Han hävde hembränt på ett par gånger per dag dvs före och efter jobbet.

Han skuttade lika fint på båda benen efter ett tag!

Inget jag rekomenderar, utan håller er till akuten!

Kommentera

Publiceras ej