Jag vann Midnattsloppet....

10kommentarer

I början av sommaren, anmälde jag mig till Midnattsloppet i Stockholm.
Springa 1 mil runtom hela Södermalm, nattetid.
Det är verkligen en folkfest, med sambakarneval, band som uppträder och folkligt.

Jag tyckte det vore roligt och springa och ha detta som mål, för att få igång träningen

Sommaren har gått och jag har väl inte tränat så som jag kanske borde ha gjort.

Ju närmare gårdagen nalkades, desto mer ångest...

Men, jag beslöt mig för att genomföra det i alla fall.
Tillsammans med min kompis Daniel, joggade jag faktiskt 1 mil, nonstop, oavbrutet (nästintill om man bortser ca 100 meter då jag gick )


När jag hade passerat 7 km, kände jag att det började bli tungt, men jag pushade mig själv.
När det var 2 km kvar, var jag helt knäsvag och trodde jag skulle dö.
Men, jag visualiserade mig själv gå i mållinjen och fick återigen oanade krafter.

Och så, till slut, efter folkets hurrarop och vacker vy över södermalm och stockholm, joggade jag i mål på 1 timme och 21 minuter.

Så sjukt stolt över mig, vilken bravad.
Och det var faktiskt roligt med.

idag har jag så ont i hela kroppen, så jag knappt vet vart jag ska ta vägen, men det var det värt.

Stämplar även in på en viktnedgång på - 42 kg!!!!

Vann gjorde jag inte, jag kom långt bak, men det var flera tusen efter mig, och jag jogaade i mål
Jag vann för mig själv....

I love my life...





10 kommentarer

Jag

16 Aug 2009 10:18

Wow... Jag skulle nog inte fixa de...När jag nån gång får för mig att jogga... så börjar en röst i huvudet säga "vill inte, vill inte..." Inte bästa sättet att driva på sig själv kanske=S

marianne

16 Aug 2009 11:35

Så trevlig du ser ut och är!

Anonym

16 Aug 2009 12:26

GRATTIS!!! Snudd på ONATURLIGT duktigt!!!

Avundsjukan tär mig. Men alls icke missudsamheten.

Ligg nu alldeles stilla mellan ungarna ett par dar och låt mannen passa upp och beundra dig!

Lena

16 Aug 2009 20:33

Grattis! Läser bloggen ofta, men kommenterar sällan. En fråga bara. Du har gått ner 42 kg, det har jag med (fast jag har gått upp 5 av dem och kämpar nu igen, har nu totalt 20 kg kvar). Har du inte massa lös hud som gör ont när du springer? Jag har försökt springa flera ggr med det gör så jäkla ont när huden dallrar, framförallt på låren. Eller har du haft sån tur att du inte drabbats av lös hud?

Emma

16 Aug 2009 21:58

Grattis! :D



...från en ny läsare, som halkade in, och som definitivt kommer att stanna, plöja igenom och vidare följa!

Anna

16 Aug 2009 21:58

Vilken prestation!!! Både viktnedgången och loppet! Stort grattis till dig! Du har all anledning att se glad och nöjd ut på bilden!!

Kram från Anna!

Alexandra

16 Aug 2009 22:06

Vad grymt bra gjort! =) Träningsvärk = ompyssling! Hoppas att han och barnen tar hand om dig nu med mycket beröm och kärlek =)

//Alexandra

Surromamman

16 Aug 2009 22:21

Grattis D, du har vunnit många segrar de senaste åren. Och många fler hoppas jag kommer att vinnas. Sen spelar det ingen roll om det kommer massa folk FÖRE, man kan ändå vara en stolt vinnare! :-)

Amanda

17 Aug 2009 19:43

STORT GRATTIS till att vinna över dig själv!

Själv hade jag legat på en cykelkärra som du fått dra OM jag varit med...*S*

anna

18 Aug 2009 08:32

wow...grattis..det skulle jag aldrig fixat, var får du all energi ifrån? ha en mysig dag, kram

Kommentera

Publiceras ej