God natt pappa

9kommentarer



Idag har vi haft en underbar dag, hela familjen, på stranden. Solat, badat och sovit.

Emelie var så trött, så jag behövde bara gå 5 minuter med i henne i barnvagnen, så somnade hon.
Självklart vaknade Elliot då, de är verkligen i osymbios just nu.

Mannen var så glad att han vara med oss, i och med att han skulle arbeta kväll och natt och han kommer hem sent i natt, från sin flygning.

Ikväll när jag skulle lägga Emelie, lade jag mig bredvid henne och försökte få henne att somna.
Hon var super trött. Brukar få henne att somna ganska fort. Tricket är att stryka henne över pannan och ögonen.
Mitt i en sådan strykning,tittade hon upp på mig, tog ut nappen och tittade mig djupt i ögonen.
Hon gav mig en jätte puss och sedan kastade hon sina armar kring mig och tryckte sig tätt intill mig och kramade mig super hårt.
När hon lade sig ner igen, sade hon "God natt pappa" och stoppade in nappen, vände på sig och somnade direkt.

Kvar blev jag sittandes och grät. Var så rörd....

Elliot sover, leksakerna är bortstädade, jag har diskat undan och hemmet är lugnt.
Går in och tittar till barnen då och då....
Småler varje gång.
Där, ligger mina barn.
Helt fantastiskt.

Luftballongerna flyger över husen och är på väg att landa på fätet bredvid oss.

En skön lugn kväll, med egen tid.

Surfar runt lite på datorn, smuttar då och då på mitt vin och njuter av den härliga sommarkvällen.

Livet är underbart...




9 kommentarer

marianne

08 Aug 2009 22:38

är det dansen mannen jobbar med?

gaypappor

08 Aug 2009 23:11

nej, inom flyget.



om du tänker på killen i lets dance, svenska versionen, så har har sin dubbelgångare där:)

var det så du tänkte eller???



:)

Nettan

08 Aug 2009 23:35

Låter som en helt underbar dag och kväll! Ha en fortsatt skön kväll, kanske du sover så här dags?! :)

marianne

09 Aug 2009 10:52

nej jag tänkte på föreställningen 'Vibragera' hette den så?

Surromamman

10 Aug 2009 19:22

Mitt i en sådan strykning,tittade hon upp på mig, tog ut nappen och tittade mig djupt i ögonen.

Hon gav mig en jätte puss och sedan kastade hon sina armar kring mig och tryckte sig tätt intill mig och kramade mig super hårt.

När hon lade sig ner igen, sade hon "God natt pappa" och stoppade in nappen, vände på sig och somnade direkt.



Det är DETTA jag vill att någon annan ska få tillfälle att uppleva. :-) Och vi är på god väg. :-)

Anna

10 Aug 2009 21:34

Jag är verkligen glada för din/eran lycka. Tårarna rann när ni gick i paraden förra året med lilla Emelie och det var sedan underbart att höra om lilla Elliot.



Jag lever tillsammans med en kvinna och vi är mitt uppe i "bebisverkstad" så jag hoppas verkligen jag får uppleva alla underbara vardagsögonblick framöver som ni får.



Hoppas ni får en fortsatt trevlig sommar!

anna

11 Aug 2009 11:18

Ahwww,,,så gulligt att hon gjorde och sa så innan john blund kallade, vilken känsla det måste gett dig..Kram

Amanda

12 Aug 2009 08:28

Sitter och ler samtidigt som tårarna strömmar.

Precis så fick min pappa mig att somna som liten.

Kommer aldrig att glömma doften från hans händer.

Den speciella doften är fortfarande en stor trygghet.

Ingemar Onneras

25 Aug 2009 15:40

Bra blogg. Barn som leker med flaggor är allt för gulliga. Även om flaggan hade gått i brun/gula färger o med en tass hahah ;)

ha det gott Ingemar

Kommentera

Publiceras ej