Sonen och pappan.....

11kommentarer


Nu är det bara jag och sonen på rummet.

Mannen och dottern sover i det andra rummet, några rum bort.

Ligger och stirrar på sonen, kan inte riktigt fatta att han är här.

Han är så fin, så välskapt.

Han har precis fått en flaska, ca 35 ml modersmjöksersättning, och det gick ner.

Rapandet var heller inga problem.

Allt går som på räls, och allting sitter i ryggmärgen, känns att vi gjort denna resa förut.

Nästa flaska om 4 timmar, ska ställa klockan. Vi ska försöka ge mat vart 4e timme, för rutin och sovandets skull, funkade bra med dottern, så, kanske även med honom.


Ligger och tittar på min son.

Min älskade son.

Min historia och DNA kommer leva vidare, mitt arv och mitt ursprung efterlämnas.

Morfar, mormor, farmor och farfar, ser ni oss där uppe i himlen? Jag känner er närvaro, vet att ni är med oss.


Jag andas, sonen slår upp ögonen, tittar rakt på mig. 

Känns som att han ser mig. Inte bara ser mig, utan verkligen ser in i mig. In i min själ.

Ser sin pappa.


Det är mörkt ute, alla sover, förutom jag och min son, som inte ens är 17 timmar gammal.

Jag har blivit pappa.

Igen.

Njuter av, att för första gången på hela dagen, bara få vara med min son.

Helt själv.

Min son och jag.

Jag älskar dig.

God natt allesamman.





11 kommentarer

Jessica

22 Apr 2009 23:10

vill bara ge ett jättegrattis till er!

han ser helt fantastisk ut!



kram från budapest! :D

Anna

22 Apr 2009 23:59

Så fina ni är..Han ser så rofylld ut..Lyckliga ni..Rutiner är bra, det hade vi med våra trillingar,,vi var så illa tvungna till det med tre bebbar. ha en bra natt..kram

Mia Th

23 Apr 2009 01:15

Åh! Tack för de underbara bilderna! Blir han bara hälften så klok som han är vacker så ordnar sig allt!

Kram till er alla!

Louise i Gbg

23 Apr 2009 08:38

Men jösses en sådan fin pojk! Stort stort grattis!! (från en som i tysthet, iaf oftast, följer er blogg).



/Louise

anna

23 Apr 2009 08:48

Men åhhhh!!!! Fina fina du. Du kommer att bli världens bästa pappa till din underbara pojke.



Lina

23 Apr 2009 08:59

så mysigt de låter de där kommer ni att fixa galant, ni är superpappor båda två:)

Julia

23 Apr 2009 09:23

Så fint...jag bara bölar...



Underbart...

Jessica

23 Apr 2009 11:08

Åh, tårarna rinner när jag läser inlägget. Att få barn är fantastiskt, grattis till er!

Linda

23 Apr 2009 21:31

Helt underbart

Z

24 Apr 2009 21:09

Blir alldeles rörd och tårögd! Så fint!

Jag hoppas ni får ett underbart liv ihop alla fyra!

Tack för att du delar med dig!

Mikaela - ung mamma till Miliam

11 May 2009 15:07

vilka fina bilder ni har på er nyfödda son, det är bra att det finns dom som föder barn till homosexuella par :) alla har rätt att ha en familj med barn, spelar ingen roll om man är homo eller hetrosexuell! Lycka till i erat liv!

Kommentera

Publiceras ej