Sömnlös natt på Vestkusten...

4kommentarer


Jaha, det visar sig att Elliot föredrar att vara vaken om nätterna, tappa nappen hela tiden, hungrig och vill äta varannan timme, samt gärna smågnälla en hel del däremellan.

Emelie blir orolig och vill sova i vår säng. VIlket hon får till slut. Ja, jag vet, helt fel, men det är helt andra omständigheter här, än hemma. Hon somnar helst på mitt bröst och mage.

Nu har vi varit vakna sedan två i natt och lyckades somna om, alla 4, först vid typ halv sex i morse.

Fun!!!
Not!!!

Å ena sidan, att se honom titta på mig på natten, kompenserar all sömnlöshet:)


4 kommentarer

Mia Th

25 Apr 2009 13:17

Aha! En nattmänniska! Verkar vara en trevlig grabb den där....

Ta det bara lite vackert på morgnana så ordnar sig allt till det bästa.

Go'morronkram på er!

Jessica

25 Apr 2009 14:59

Äsch, det är väl inget fel i att Emelie får sova hos er på natten! Närhet är det finaste och bästa man kan ge sina barn, och det kanske behövs extra mycket närhet när man just blivit storasyster.

marianne

25 Apr 2009 18:52

att ha två små små barn, det kräver sin man!

Anna

25 Apr 2009 19:23

Tänk inte så, låt henne komma till er på natten om hon vill. Detta är ju en stor omställning för henne, hon ska plötsligt dela er med den lille nattramlaren. Jag tror att hon behöver den tryggheten. Ni är dessutom inte hemma, allt är ju nytt för henne nu. Mina barn sov hos mig i många år, dom började komma in på nätterna när dom var ca 2-3 år, först en, sen nästa och så den tredje, det slutade med att dom tre låg i hela sängen, mannen på soffan och jag på tvären nere vid barnens fötter.Det är rätt mysigt men ibland ganska störigt, man får ju ingen riktig sömn.. Ta det som det kommer, en dag i taget, låt henne vänja sig så går det säkert bra,låt henne vara med så mycket som möjligt när ni sköter Elliot, då blir det genast mycket mer spännande för Emelie. Lycka till ,kram från Malmö

Kommentera

Publiceras ej