Snyftiga Barndomsminnen...

3kommentarer

Jag och mannen min sitter och youtubar oss igenom våra barndomsminnen. (Nåja, rättare sagt mina i och med att jag är några årgångar yngre= Temat från Love Story går på repeat. Snyft, som jag grät när jag såg den, kanske var jag 5 år första gången. Ja, jag vet, jag var dramaboy redan då. Inte ens 7 år gammal var West Side Story min favoritfilm. Tack vare youtube, har vi snyftat oss igenom Purpurfärgen. När de springer över purpurfältet (vars blommor de fick måla innan tagning, för de hade planterat blommor i fel färg, så innan tagning, är alla tusentals blommor handprejade). Nettie----Celie--- ropar de mot varandra och plöjer sig igenom åkern......Åhhhhh....så sorglit. Att vara ifrån varandra, hela ens liv och återförenas först på gamla dagar..... Somewhere out there, temat från Disneys Resan till Amerikatt..... Familjen Muskewitz...Snyft..... Working girl, slutscenen, när hon kommer till kontoret och får ett större rum. kameran zoomar ut från fönstret och helikoptern åker bakåt, med Manhattans Skyline i bakgrunden.... Beaches och Stella med Bette Midler..Snyft, hur många gånger har jag inte gråtit till dessa filmer? Fiddler on the Roof. sångerna Sunrise Sunset, Anatevka, Far from the home I love.....Snyft... Så sorgligt.....Så vackert.... Ghost - när Demi Moore ser patrick Swayze innan de goda andarna tar hans själ och de ser varandra.. SNyft. Unchained melody..... Hittar dock inte scenen med pennyn som åker längs dörren. Pretty Woman..:Slutet, när han kommer ridandes i sin vita limousin och han klättrar upp för stegen, fast han har höjdskräck... Listan kan göras lång på snyftiga barndomsminnen Tillbaka till Love Story. Where do I begin???? När han står där själv vid skridskorinken Buhu.......... Snyft......... Skönt att få gråta ut lite.....

3 kommentarer

Therese

21 Oct 2008 15:54

Åhh... vad fint!

Jag Youtubade häromdagen på svenska underhållningsprogram från 80-talet. Kanske inte så tårdrypande, men väldigt roligt och nostalgiskt!

Vad gör man inte för att muntra upp en regnig dag?



Stor puss till er alla!



PS: Bloggen har verkligen blivit jättefin! Kul med fler uppdateringar! :)

Jenny

31 Oct 2008 09:32

Mmmm ja Ghost är världens snyftfilm. Och jag växte upp med Dirty Dancing och minns än idag hur jag 10 år gammal försökte härma alla steg de tog....fniss...Det är hur skoj som helst att surfa ihop med sin käresta och "minnas".

Gyapappor

31 Oct 2008 09:36

Visst är det fantstiskt att walk down the memory lane:)



I was caring watermelons:)?

No one puts baby in the corner

o.s.v

Kommentera

Publiceras ej