Att göra eller inte göra???Det är frågan...

9kommentarer

Efter att ha varit med i Svenska Dagbladets artikel om vår resa, har vi blivit tillfrågade av en svensk tvkanal att medverka i ett intervjuprogram om pappor och då vill man gärna ha med oss. Ska man ställa upp eller inte? Hur pass anonym kan man vara? Det finns många knäppskallar där ute, tro mig... Det kan ju vara bra att ställa upp, upplysa och lyfta fram frågan om surrogat. Känns bara som om vi gjort så mycket media redan. Känns som om annat par kanske borde ta vid och fortsätta. Eller? Men, det är ju för en bra sak. Jag tänker mig att vi kanske kan sitta i ett dunkelt ljus, så man inte ser våra ansikten? För vi har mycket att säga, men vill nog gärna inte synas.... Vad tycker du?

9 kommentarer

Malin Lj

09 Oct 2008 21:58

Om ni känner er osäkra så ska ni nog kanske inte visa er...tycker verkligen att det är en viktig fråga att lyfta fram, men som sagt, finns mycket knepigt folk runtomkring oss...så varför inte göra intervjun anonymt som du skrev?:)

K

10 Oct 2008 20:59

Jag blev väldigt nyfiken på hur ni gått tillväga för att hitta en surrogatmamma, skulle vara väldigt tacksam om vi kanske kunde höras via mail? Vi är två bögar som har tankar på att när jag är klar med skolan skaffa barn. Min sambo är redan färdigutbildad så det är bara jag kvar... Tacksam för hjälp.



//K

gaypappor

12 Oct 2008 07:25

Vad har ni for emailadress?

karla

14 Oct 2008 19:29

att göra det! =) absolut!

Kristian

17 Oct 2008 00:44

Skrev min mailadress i fältet som ej publiceras... Tack på förhand! ;)



//Kristian

Anonym

17 Oct 2008 07:56

Ser inte din mejladress Kristian

Kristian

17 Oct 2008 16:09

haha, då skriver vi det här:

[email protected]



Nu hoppas vi det fungerar!



//Kristian

Maria

29 Oct 2008 13:00

Angående tv-programmet så tycker jag det beror mycket på vinklingen på programmet. Det visas ju många "dokumentärer" som tycks ha som enda syfte att alla "normala" ska titta på vilka konstiga freaks det finns. Typ outsider, generation fett osv.

Om det är ett seriöst program där ni kan säga ja/nej till vinkling och klippning, är det ju en annan femma naturligtvis. Lusläs kontrakt och kräv ändringar av det ni inte känner er trygga med.



Lycka till!



Maria

Susanne

29 Oct 2008 16:58

Jag förstår ert dillema. Tyvärr är det en del som inte förstått att det är barnens bästa att ha föräldrar som älskar dem. Kör på er magkälsla. Ni har ett fantastiskt budskap att förmedla men att vara rädd om familjen är en ganska viktig bit det också.

Stort lycka till med snart storasyster och lill bebisen

Kommentera

Publiceras ej