Sitter och myser.....

1kommentarer

I 3 dagar har vi slitit med lägenheten. 
I och med att vi bägge hade så mycket att göra innan flytten gick, hann vi inte sortera och rena ut det mesta.
Vilket har lett till att vi verkligen gått igenom varenda pryl då vi packat upp. 
ag tror vi gjort oss av med halva köket (allvarligt talat, hur många kastruller och redskap kan man ha), byxor och tshirts ( behöver man verkligen 4 par svarta finbyxor och 45 tshirts ).
 Visst, nu är jag mellan storlekar i och med min viktnedgång, men ändå.
Tror vi slängt 5 stora blackjack säckar. Och dessutom rensat saker som ska upp på vinden.

Julen var underbar hos mannens familj. 
Det brukar vara en väldigt hög ljudnivå, men i år så var det mer lugnt än vanligt. 
Jag brukar ta några alvedon i förebyggande syfteå, men i år behövdes det inte:)
Mycket god mat, tomten kom med presenter. Dottern fick fina saker såsom sin första docka, gåstol, vackra kläder från familjen samt från surrogatmamman och choklad till familjen. 
Jag fick en digital fotoram av mannen och han fick DOKUMENT STHLM, en oerhört tjock fotobok om Stockholm, från mig.

Efter 10 timmars firande körde vi hem.

Igår, juldagen, packade vi upp hela köket, haha, det kommer ta tid att hitta vart man lagt alla saker, i vilken låda o.s.v
Vi packade även upp nästan hela vardagsrummet och kläder. NU kan man faktiskt se golvet och man kan röra sig:)

Mannen duschar, hunden sover i soffan, dottern leker på golvet med några galgar och jag sitter och skriver detta inlägg, sittandes i soffan, med tända ljud.
Sitter och myser och ser ut över gryningen från mitt vardagsrumsfönster, över Årstafältet. Det är en härligt känsla:)
Hr kommer vi trivas:)

BIlder kommer när vi jag hittat kamerasladden, för den är nerpackad någonstans.


1 kommentarer

anna

27 Dec 2008 00:50

Det är så skönt att slänga!

Kommentera

Publiceras ej