Hurra....

5kommentarer

För att fira att jag nästan gått ner 16 kg till idag, gjorde jag en super smaskens middag:)

Köpte en hel lax, 39 kronro kilot på Prisextra. Betalade 107 kronor för laxen, nu har vi mat för många kvällar framöver. 
Bra när det är knapert i hushållskassan.

Jag har aldrig någonsin tidigare fileat eller skurit i en lax, men tyckte ändå att jag fick ett gott resultat.
Fick bort de flesta benen.

Det var väl tanken på den där skjutdörren, som jag rev ner häromdagen, som stärkte mig i min tro att jag minsann kunde stycka laxen.

Så med det självförtroendet så fick jag ut två fina filéer.

Saltade med flingsalt (Maldon of Course)

Hackade färsk timjan över, skar citronskivor.

Lade lite olja i pannan, ner med skinnsidan ner och vitt vin...

In i ugnen ca 25 minuter på 175 grader.

Till det gjorde jag potatis i ugnen med olja, salt, vitlök och timjan.

Och en färsk god sallad med tsasiki och själv drack jag vatten, medan min man unnade sig ett glas vitt vin.

Känns lite busigt att dricka vin mitt på en vadagskväll:)

Skål och hej..












5 kommentarer

Libbe

10 Dec 2008 20:50

Grattis till minus 16 kg först o främst. Sen grattis till din första rensning av fisk. Lite spill men du skötte dig utmärkt ;)



Lycka till

trollhare

10 Dec 2008 22:18

16 kilo är inte alls illa! Det är jätteduktigt ju! :D

Hanna

10 Dec 2008 22:55

Grattis till 16 kg!!! Puss H&J

Nettan

10 Dec 2008 22:59

Grattis till viktminskningen!! Det såg riktigt gott ut, även för mig som inte tycker om lax :) Härligt att maken fick unna sig ett glas vin en vardagskväll, och på något vis är det alltid godare om man får dricka ett glas mitt i veckan, hur kommer det sig? :)

jennie

12 Dec 2008 00:18

gjorde just ett inlägg om två män som föräldrar... :)

(Det ultimata föräldrarskapet)

Kommentera

Publiceras ej