Goda Grannar...

1kommentarer

... Och då tänker jag inte på den fantastiska tvserien från 1987-1989 på SVT med bla Per Eggers och My Westerberg.
Goda grannar.
Vart jag än har bott så har jag haft goda grannar.

När jag bodde i Göteborg, så visade det sig att en av mina kk`n bodde några portar ifrån mig, väldigt praktiskt.

Då vi bodde i Hägersten, umgicks vi med fantastiska Mia och Johan. 
Visserligen bodde de 2 trappor nedanför oss, men vi umgicks mycket. 
Det var något visst att plantera blomsterrabatten om vårarna, grilla om somrarna med den gemensamma inköpta grillen, fira födelsedagar o.s.v. 
För man kunde ju inte umgås med han som bodde mittemot oss, som såg ständigt deprimerad ut och knappt sa hej. Jag är fortfarande övertygad om att hans mamma, som han mördade, ligger under parketten i vardagsrummet.

När vi bodde i stan, så hade vi fina, fantastiska och underbara Annelie.
 Vi älskar henne. Visst, hon är kanske inte så förtjust i barn och hundar 
(vilken osis vi hade med just det) men ack, så vi umgicks, ibland flera gånger i veckan. 
Jag kommer ihåg mitt första möte med henne.
 Det hade typ gått en vecka sedan vi flyttat in och jag hade hört denna människa, 
på andra sidan väggen hosta lugnorna ur sig. En av dessa dagar var kanelbullens dag, och jag hade bakat alldeles för mycket, så jag gick över med en påse bullar till henne. 
Tyckte så synd om henne som hade influensan. Det var kärlek vid första ögonblicket.

Så många svullarkvällar vi haft tillsammans.
Så många kvällat och helger framför tv´n. Prison break, Ugly Betty, Desperate Housewives mfl.
Så många skratt och tjut.
VOMERA.
Så många kvällar med disney tp, stockholmsspelet och pictionary.
Så många skratt, så vi nästan tappat luften.
Några bilresor till IKEA
Hur många gånger har inte vi ätit middag tillsammans, knackat i väggen som en signal; "kan jag komma över?"
Hur många gånger har inte dissat folk i Lets Dance, Idol eller Talang.
Eller härmat Hey Baberbias Victoria Silverstedt, Haha, ala tror jag bara tänker på sex, åh det gör jag, haha:)
Du har varit med på våra födelsedagar.
Vi har verkligen blivit goda vänner, kärleksråd, körsång och en del gråt med.

Vi älskar dig och hoppas verkligen inte att vänskapen tar slut,bara för att vi nu flyttat från tullarna.


Våra grannar här i närorten.
Alla är så vänliga och trevliga.

Då jag började renovera lägenheten för snart 1 månad sedan, så var jag tvungen att knacka på hos grannen för att låna glödlampor.
Vi började snacka och skämta en hel del. Det visar sig att hans bror, också är bög och att han och hans kille håller på att adoptera från Colombia, samt att grannen känner en arbetskamrat till mig. 
Världen är allt bra lien.
Vi har redan bestämt att vi ska ha en vinkväll nu i januari...

Tack för goda grannar:)


1 kommentarer

Grannen i stan

12 Jan 2009 18:06

Nu bankar man i väggen av andra orsaker...Vad som lät som elva elefanter dunsade in i trappuppgången vid halv fyra i söndags morse och drog sen igång en efterfest där det spelades elgitarr. Du kan tro att jag bankade i väggen. Med fjärrkontrollen till TV:n. Jag vill ha tillbaks mina gamla grannar!!!

Kommentera

Publiceras ej